Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2009.10.09. 10:19 emmausz

Nők – vicces – aktuális

– Tegnap késő este egy Podmaniczky nevű író mondta el új könyve keletkezéstörténetét, s beszélt terveiről. Az új könyv rövid szócikkek láncolata. Leír egy általa kiválasztott szót, majd szabad asszociációkat fűz hozzá. Nem sokat, mintegy öt mondatot, aztán jön a következő. Félálomban hallgattam a műsort – időnként tán bele is aludtam. Emlékezetem szerint mindenesetre több ezer szócikkből áll a füzér. Ha jól jegyeztem meg, kb. ötezerből. Vannak az írónak a közeljövőt érintő tervei is. Egy olyan könyvön dolgozik, mely egy látott vagy elképzelt személy önéletrajzát vázolja fel monológ formájában. Ugye ezek is rövid fantáziarajzok, írások, úgyszólván szerkezetnélküliek.

Ha a bloggerekre gondolok, velük ugyanez a helyzet. Ritka kivétellel rövid postokra tagoltan mondják a magukét. Napi adagokban, az összefüggések mellőzésével.
Impresszionisták. Éri őket (minket) egy benyomás, melyet megpróbálnak visszatükrözni.
– És mi köze van ennek a fejtegetésnek a nőkhöz? – kérdezheted.
Az, hogy tapasztalatom szerint a nők jó része nem a rövid műfajokat kedveli, hanem a hosszú regényeket. Elég, ha egy tömegközlekedési eszközön végignézed, kik és mit olvasnak.
Ha eltekintünk a bulvárlapokat falók elég nagy táborán, és azt keressük, hogy van-e valaki, aki értékesebb tartalmak befogadásával üti el az utazás idejét, akkor többnyire azt fogjuk látni, hogy nők olvasnak, éspedig jókora köteteket. Ez a tapasztalatom rokoni körben is. Anyósom kifejezetten a nagy regényeket szerette, de ha Éva hazajön Franciaországból, szívesen körülnéz a könyvespolcon regény után kajtatva, és örömmel ellátogat valamelyik antikváriumba is, hogy kedvére való – vastag – olvasnivalóra találjon. Ő is a regényeket szereti, nem a novellákat. Az az ő baja is velük, mint a nagyanyjáé volt: Mire belelendülne a hősök életének a megismerésébe, már véget is ér az írás, hogy egy következő történetnek adja át a helyét, amelyben egészen mások egészen más körülmények között, egészen mást fognak cselekedni egészen más meggondolásból egy egészen más szituációban. Fárasztó ez az örök ugrálás a sokváltozós történések, leírások és figurák között.
Elhiszem nekik.
Szegény nők.
Ezért mondom, rossz idők járnak azokra, akik a hosszúlélegzetű műfajokat kedvelik.         
– QQ küldött egy rövid történetet, mely nagyon tetszett nekem, aki már annyi érettségi találkozón vettem részt. Íme:
Az osztálytárs
Nem történt meg veled néha, hogy amikor láttál egy "nagyjából" veled
egyidős valakit, ezt gondoltad: NEM LÉTEZIK, hogy én is ilyen öregnek
nézek ki!!! Olvasd el az én kis történetem.
Alicia Smith a nevem és a fogorvosi rendelő várószobájában ültem. Soha
nem jártam előtte ennél a fogorvosnál.
Amint várakoztam és nézelődtem, megláttam a falon az orvos diplomáját,
amin rajta volt a teljes neve. Hirtelen felelevenedett az emlékeimben
egy magas, feketehajú, sportos srác arca, aki az osztálytársam volt a
gimnáziumban kb. 30 évvel ezelőtt. Létezne, hogy ez ugyanaz a fiú, akibe
titokban szerelmes voltam???
De miután bementem a rendelőbe és megláttam, elhessegettem magamtól a
gondolatot.
A félig kopasz, őszes, igaz hogy magas, de kövér és ráncos arcú férfi
láttán úgy gondoltam: túl öreg ahhoz, hogy egykori osztálytársam
legyen.
Miután megvizsgálta a fogaimat, megkérdeztem tőle, hogy a "Morgan
Park"-i gimnáziumban tanult-e.
– Igen, igen – válaszolta büszkén mosolyogva.
Mire én:
– És mikor érettségiztél?
Mire ő:
– http://emmausz.blog.hu/media/image/200910/1975-ben. Miért kérdezed?
Mire én:
– Nahát, te az osztályomba jártál!
Miután hosszasan végigmért ez a
RONDA ... KOPASZ ... RÁNCOS ...

KÖVÉR ... ÖREG ... ABNORMÁLIS ... IDIÓTA ...
fickó megkérdezte:
– Melyik tantárgyat tanítottad...???!!!
Aktuális
Holnap visszaesik – még hozzá – huzamosabb ideig az átlaghőmérséklet vagy öt fokkal. Tessék figyelembe venni.  

3 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr275168639

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Samu 2009.10.09. 18:40:54

Nagyon aranyos ez a történet az osztálytársakról! :-)))) (Egyébként épp mához egy hétre, jövő pénteken délután megyek érettségi találkozóra.)

mick · http://emmausz.freeblog.hu 2009.10.09. 19:41:09

Én a helyedben elvinném és felolvasnám nekik, hadd élvezzék a történetet. Bár lehet, hogy megsértődnének!?

Samu 2009.10.11. 15:38:50

Nekem is eszembe jutott, amikor olvastam. Majd még gondolkozom rajta, hogy elküldjem-e nekik e-mailen.
süti beállítások módosítása