Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2008.06.15. 15:38 emmausz

Nyugtató emberek

Nem gondoltam, hogy vannak ilyenek. És vannak. Nem a nemük fontos, hanem a lényük. Meglepő módon találkoztam egyikükkel a nemrég lezajlott osztálytalálkozón. A legfurcsább az egészben, hogy valójában nem is találkoztunk. Olykor láttam, olykor beszélt másokhoz, és lénye valamiféle garanciát sugallt, hogy nincs semmi baj, nem is lehet. Azt se mondom, hogy az illető optimista volt. Inkább hallatlan erős empátia sugárzott belőle mindenki iránt, akivel bármilyen kontaktust talált. Soha nem kerültem vele különösebben szoros emberi kapcsolatba. Így 34 év távlatából is csak egyetlen párbeszédre emlékszem, mely kettőnk között zajlott le. Én operációkutatás-vizsga után voltam, emlékeim szerint valami roppant elméleti izé volt ez annak idején. Alighanem panaszkodtam, hogy nagyon halvány jegyet kaptam szóbelimre. Ő meghallgatott, megértette, hogy engem ez bosszant, nem hülyézett le, hogy ezekről a dolgokról sokkal többet lehet tudni, inkább sajnálta, hogy bánatos vagyok vagy talán dühös is. Ennyi.
Évtizedek elteltével még mindig ezt a nyugtató jelenlétet éreztem ki gesztusaiból. Elkapott félmondatokból pedig az derült ki számomra, hogy az ő életét is göröngyök tarkítják, de ezekre mintha inkább csak ránézett volna, anélkül hogy elkeserítette volna, vagy megroppantotta volna őt.
Nem akarom benyomásaimat túlragozni, csak megjegyzem, hogy csakugyan van ilyen típus. Sajnos nálunk elég ritka. Egyszer a kerületi ügyfélszolgálatnál találkoztam hasonlóval, amikor a kocsi-átírást intéztem.
Harmadjára Ausztriában, egy élelmiszerboltban, majd megint máskor Olaszországban, ugyancsak egy ABC-ben. Ezek mind külön személyek voltak, mégis ugyanazt az elfogadó, nem vitatkozó viselkedésmódot mutatták, az emberekhez együtt érző módon viszonyultak. Talán közös jellemzőjüket abban foghatom meg, hogy az erőszak leghalványabb gesztusát sem véltem felfedezni magatartásukban.
Ez a fajta meghallgat, segít, ha tud, anélkül hogy bármit elvárna érte cserébe.
Mindenkinek kívánom, hogy környezetében legyen ilyen – jobb híján általam – nyugtató embernek titulált személy. Lecsendesíti a nemtelen, a káros, a haragos indulatokat.
Ez a fajta ugyanis a jó felé mozdulva másokat is a jó felé mozdít. Mindenkinek kívánom, hogy fusson össze velük.     

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr45167991

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása