Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2008.10.02. 18:03 emmausz

Három könyv

POST
A T-hez vezető kaptatóról majdnem mindent elmondtam. Egy aprósággal tartozom még. Mindennap érzem a földgáz szagát a Szanatórium utca egy szakaszán. Világos jelei vannak annak, hogy földalatti vezeték halad az út alatt. Nem vagyok kutya, hogy jobb szaglásom volna, mint más embernek. Ha pedig így van, miért várják meg, míg fölrobban az utca, és miért hagyják veszni az egyre drágább gázt? Nem tudom.
Ma megint volt mise a főépületben.
Háromra hirdették.
Szó szerint átbotorkáltunk oda.
Tücsi receptre kapott egy bordó színű fémbotot.
273 forintba került és méretes. A precíz német gyártmány összecsukható elemekből áll, és a 263 100. sorszámú bot.
Kérdésem, hogy lehet az, hogy importálnunk kell a botot?

Mi nincs hozzá? Fa, alu, műanyag, festék, üzem, munkakedv vagy mi a csoda? Persze költői a kérdés: a sörhöz is mindenünk megvan itthon, mégis sokat importálunk.
Nos, odaértünk az univerzális előadóterembe. Tücsi, mint mindenütt, leült az első sorban, és onnan próbáltuk kitalálni, hogy az asztalkán milyen könyvek hevernek a Biblián kívül. Egyikről semmi sem derült ki, a másik gerincén néhány betű: OR ZSE.
Nem tűnt túl értelmesnek ez a két szótag.
Én azt tippeltem, hogy a kántor kottája: Orgona, zsenekar.
Nem nyertem.
A két könyvet odavittem Tücsihez.
A kitalálhatatlan kötet a Bhagavad Gíta volt, melyet a Krisna tudatúak használnak. Indiai gyűjtemény magyarul.
A másik sem orgona zsenekar, ahogy hittem, hanem az Országos Rabbiképző, Zsidó Egyetem kiadványa volt. Szent szövegekkel. Soha nem találtam volna ki.
Persze, persze.
Az ökumené jegyében itt különféle istentiszteletek és ájtatosságok esnek. Hol ilyen, hol olyan. T. még megkérdezte, hogy maradok-e, noha tudta a válaszomat: Ma már voltam.
Rövid puszival búcsúztam tőle azzal a szöveggel, melyet Kerényi Lajos mesélt vagy 40 éve. Palóc földön egy kiskrampusz figyelmeztette a szemben jövő párocskát – akik mögött a tisztelendő közeledett – ezekkel a szavakkal: Ne smórojjátok, mert jön á páp. Nos én is azt mondtam Tücsinek: Ne smárolj, mert jön a pap.
Én kimentem, de nem jött senki. Legalábbis akkor még nem.      
PRAE
Hit és ember feltételezik egymást, mint tyúk a tojást. De mi volt előbb? Hit vagy ember. Természetesen a hit, hiszen az élteti az embert. Ha az embernek nem lett volna mindig is hite, le sem jött volna a fáról.

Na de az ember az a szubjektum, akinek van – vagy nincs – hite. Tehát az ember van előbb, s neki lesz, vagy nem lesz hite.

A hit megvan ember nélkül is, hiszen a hit kőbevésett isteni üzenet. Sugalmazva van. Ezeket írásba foglalták, s megpróbálták megóvni mindenféle fordítási anomáliáktól, ferdítésektől, félre- és belemagyarázásoktól. Istentől jön, tehát elsődleges.

A hit tipikusan emberi aktus. Annak a következménye, hogy az ember ismeretei hiányosak. Ha mindazt tudná, amit nem tud, nem hinne, hiszen amit tudunk, azt nem hihetjük, mert a hívésén túl vagyunk. Szent Pál is azt írja, hogy töredékes tudásunk miatt marad meg egyelőre a három isteni erény. Míg át nem adja helyét a szeretetnek. Érdekes módon nem a tudásnak, hanem a szeretetnek. Talán, mert ez ad örök növekedést és nem a tudás. 

Azért nem születik új cikk, mert mikor eszembe jut valami, nem vagyok gépközelben, és amikor a közelében vagyok, nem jut eszembe semmi. De jó is volna, ha nem jutna eszembe semmi, amikor messze vagyok a PC-től, és fordítva, a legjobb megírandó témák felötlése idején ott kuksolnék mögötte!

E-mailem érkezett

„Elnézést kérek, hogy ismét zavarom, de talán nem kapta meg az első üzenetet.  Csak most vettem észre, hogy esetleg két különböző névről van szó. M. V.”

De ha egyszer nem kaptam meg első üzenetét, fogalmam se lehet róla, hogy melyik két név különbözik esetleg egymástól.

Ezzel szemben megkaptam az elsőt is, és történetesen tudom, hogy a Gyorgyevics különbözik a Gyorgyovichtól, és nem esetleg, hanem egész bizonyosan két különböző név az, amelyeket másként írnak, mint ahogyan a Miki sem Muki, nem is Meki, sem Mac Koy, és nemcsak esetleg, hanem egészen biztosan különböző emberekhez tartozik.
Az már csak hab a tortán, hogy én ugyan kétszer is megkaptam üzenetét, de ő egyszer sem kapta meg a válaszomat, mert téves címet adott meg, legalábbis kétszer visszadobta a PC küldött e-mail-emet akadályjelzéssel.

     
            

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr875168124

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Samu 2008.10.03. 10:09:51

1. Szept. 25-én azt írtad, hogy T. jövő szerdán mehet haza. Az okt. 1. lett volna. Úgy látszik, meghosszabbították neki. De remélhetőleg a hétvégén már hazamehet, ugye? Jobbulást kívánok! 2. Azért jó messze van Neked az a kórház. Mennyi idő alatt érsz haza onnan buszokkal, combinóval?

mick · emmausz.freeblog.hu 2008.10.03. 13:06:39

Kb. egy óra alatt. Az első kérdésedre az élet (és az utolsó postom válaszolt). Jó kívánságaidat átadtam Tücsinek.
süti beállítások módosítása