Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2008.12.24. 10:22 emmausz

Ünnep előtt

Nagy év végi termelési tanácskozás volt. A szünetben odajött hozzám egy nő, randevúzni hívott. Fiatal volt és kedves, babaarcú. Mondtam, te még gyermek vagy. Nem, választolt sértődötten, van egy kisfiam. Nekem meg öt unokám. Még azt is mondtam neki, hogy koromnál fogva már nem hoz lázba egy ismerkedési ajánlat.
Ebben maradtunk.

Nekem kiküldetésbe kellett mennem. Éppen csak elértem a vonatot. Ott összefutottam egy másik kolleginával. Én leszálltam a célállomásnál, ő tovább utazott hazafelé, mert bejáró volt. Már beléptem a vidéki hivatalba – ez volt kiküldetésem megcélzott intézménye –, amikor bevillant, hogy a vonaton hagytam a táskámat összes iratommal, kulcsaimmal, lakcímemmel együtt.
Ilyen őrültséget!
Hirtelen nem is tudtam, mitévő legyek. Felhívhatnám a kolleginát, de már régen leszállt maga is. Csak abban reménykedhetek, hogy becsületes ember kezében köt ki diplomatatáskám, aki a MÁV talált tárgyak osztályára leadja. Ám az is megeshet, hogy sietve felkeresi a lakásunkat, hogy minden ingóságot elvigyen, aminek valamiféle értéke van. Arról nem is beszélve, hogy kártyámról nagyobb összeget hívhat le, ha megfejti PIN-kódomat.
Már mindegy.
Első utam haza vezetett. A lépcsőházban egy félemelettel feljebb Zsu sziluettjébe botlik a szemem. Ott áll az ablak előtt.
Kérdezem: – Hát te mit pihengetsz itt?
– Nem tudok bemenni – mondja –, mert bent felejtettem a kulcsomat a lakásban, és kizártam magamat.
– Egyet se búsulj emiatt. Majd én segítek.
Odamentem a villanyórához abban a reményben, hogy a szomszéd valamiféle alkalmatos drótot, szerszámot eldugott ott hasonló esetek kivédésére.
Nem csalódtam.
Vékony álkulcsocska volt a belső falra ragasztva szigetelő szalaggal. 
Egyetlen mozdulattal kinyitottam vele az ajtót.  
Bementünk.
Ám nem igazán enyhültem meg. Az én kulcsom sincs meg, táskám se, pénztárcám se, egyetlen igazolványom, jogosítványom se. Akkora a gubanc, hogy ezen csak csoda segíthet. Legyőzve a kishitűségemet őszintén fordultam hát Istenhez, hogy segítsen.
Segített.
Fölébresztett.
Mert nem utaztam én sehová, nincs is diplomatatáskám, és mindenem megvan. Csupán sokáig hallgattam a rádiót este, és egy betelefonáló hallgató elmesélte, hogy ellopták lányától a templomban a kártyáit és a pénzét. Még hozzáfűzte, hogy nincs benne emiatt harag. Nem hagyja, hogy tönkremenjen tőle az ünnepe.
Én se szeretném, ha a miénk tönkremenne.
Majd megpróbálok nem álmodni.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr205168244

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása