Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2009.02.19. 09:04 emmausz

On-Off típusú fényképezőgép

Tegnap otthon kerestem a Fujifilm-f.gép magyarnyelvű leírását. Nincs. Angolul van egy könyvnyi, magyar egy sor se. Hacsaknem szerepel valahol a könyvben a tizenegy értelmű „eleven” szó. Mindenesetre néhány tapasztalattal beljebb vagyok. Az egyik: ha fényképezőgép-leírást keresel, karóra-kezelési útmutatóra bukkansz. Ez is fontos volt nekem. Korábban kaptam egy Casio-t, 2719-es a típusa. Persze kvarcóra és naptáras. Ha eszembe jut, hogy ez az óra jelzi a napokat, akkor élek a lehetőséggel és ellenőrzöm, jól tudom-e, hogy ma pl. február 19. van-e, Zsuzsa nap. (Isten éltessen, Zsuzsa!) Történt, hogy novemberben huszonnégy órát tekertem a ketyerén, hogy 30. után elsejére tegyem a kijelzőt. Nem akartam elhinni, hogy egy japán óra ostobább a korábbi orosznál. De bármennyire erősen kihúztam a koronát, csak a mutatók forogtak el. Nos tegnap megtaláltam a leírást. Csak félig kell kihúzni a koronát, akkor lehet előrehajtani a naptárt. Ez csúcs.
Visszatérve a fotózáshoz, két hibát is elkövettem gyakorlás közben. Valószínűleg nem vártam meg félig lenyomott gombbal, míg beáll az autofókusz, és speciális beállítást használtam automata helyett. Alighanem az automata jobb képeket adott volna. Persze tükörreflexes gép lévén egészen elszédülök attól, hogy ha jobbra viszem a gépet, balra kancsal, és megfordítva. A képkivágásokra is sokkal jobban kellene ügyelni. Bírom viszont a zoomját. A legérdekesebb tapasztalatom azonban az, hogy zavar fotózáskor a többi ember jelenléte. Mitől félek? Hogy észreveszik, milyen pancser vagyok? Tán csak nem látszik?
Ma újra felveszem azokat a tájakat, melyekről többet vagy jobb képet szeretnék készíteni. Majd csak belejövök.           

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr515168318

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása