Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2009.05.13. 22:32 emmausz

Egy kis beattörténelem

Van a Szilas Imre-féle húsvéti beatmisének (http://emmausz.blog.hu/media/image/200905/1967) egy szuper betétszáma, az Üdvöz légy, Mária. Egy kicsit benne vagyok én is. 

Amikor először meghallottam egy próbán a tabáni templomban megszólalni, megrendített átütő erejével. Ne felejtsük: Imre akkor tini volt a javából, kb. http://emmausz.blog.hu/media/image/200905/16 éves. Csia öcsémmel sokszor találkozott nálunk. Imre tudott, én meg szerettem zongorázni.
Akkoriban vettem egy Omega-kislemezt, melyen a Somló énekelt egy jó számot. Megtanultam az orgonakíséretét hallás után, és eljátszottam Csiának, Imrének. Nekik is tetszett. Ebből a zenei alapötletből született az üdvözlégy. A lemezemet valaki kölcsönkérte. Soha nem kaptam vissza. Ennél fogva elveszett az a bizonyíték, mely igazolta volna történetemet.
Magam youtube-ban reménykedve időről időre, rendszeresen rákattanok, hátha felfedezem valahol az egykor volt slágert.
Ma este hirtelen ötletem támadt. Mielőtt lefekszem, gondoltam, meghallgatom a Nashville Teens előadásában a Tabacco Road. c. slágert. S ha már meghallgattam, utána nyomtam a Little Bird címűt is. Ekkor akadt meg a szemem az évtizedek óta keresett lemezfelvételen. Íme: The Alan Price Set - I Put A Spell On You. Utóbbi a sláger címe, de csak Alan Price feldolgozásban szerepelnek azok az arpeggio-szerű akkordfelbontások, melyek olyannyira jellemzik az eredeti és az átformált dallamkíséretet.

Egy szó, mint száz, Imre kapott egy ötletet, melyet felhasználva Széll Vince nyaggatására egyszer a HÉV-en utazva a végállomásig összerakta az Üdvözlégyet.
Mielőtt plágiumra gondolna valaki, hadd emlékeztessek rá, hogy egy csak az újabb idők szamársága. Egy zene vagy megél, vagy nem. Hadd hozakodjam elő olyan névvel, mint Händel, aki a Messiás c. oratóriuma Pastoralejának tizenkétnyolcados lüktetését, talán dallamát is olasz dudás pásztoroktól hallotta, és beültette csodálatos zenéjébe annak egyik ékköveként.
Olyan különböző ez a két beat-zene egymás mellett, mint az ég és a föld. Egyazon lüktetés és mégis hatalmas a különbség az I Put A Spell On You és az Ave Maria között. Az előző teljesen földi, a másik teljesen égi zene. És ez bennük a csodálatos és egyszeri.    
Majd még mesélek.
Aki teheti, hallgassa meg, amit én hallgattam meg most egymás után kétszer is, annyira elementáris élményt jelentett nekem ez az újra rátalálás.      

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr375168434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása