A gyógyszertárban kettőnk drogjait váltottam ki. A kedvezményről szóló papírt ifjabb
Miklós nevére állította ki a patikárius néni. Talán rám se nézett, amikor
beírta, születési éve: http://emmausz.blog.hu/media/image/200907/1984. Hej, ha csakugyan így volna! Hajam ugyan még
barna, de ezzel minden fiatalos vonásom felsorolásának a végére is értem.
Ahogy hazafelé jöttem, hét ágra sütött a nap, és egyetlen pillanatra egy
repülőgép árnyékába kerültem. Egy fél másodpercig se tartott a részleges
napfogyatkozás.
Tegnapi élményeim Abszurdisztánból
Be kellett mennem a városba. Nem akartam HÉV-vel utazni, mert elég levegőtlenek
és melegek ilyenkor. Bezzeg az új Volvo buszok. Felszálltam a légkondis 86-osra.
Valami sziszegett, de nem állítom bizton, hogy a légkondi volt az. Ha az volt
is, esélye nem maradt a levegő hűtésére, mert minden ablaka nyitva állt. A
meglepetés akkor ért, amikor le akartam ülni. A hosszú buszban végig be volt
kapcsolva a fűtés. A primitív skodákban próbált védekezni így egykor az ember fia,
hogy meg ne főzze a motort. De ez nem régi skoda, hanem vadi új Volvo,
gondolom, nem is a legolcsóbb fajta.
Az eszem áll meg.
Vagy meg akar ölni felsőbb utasításra bennünket a sofőr, vagy pocsék állapotban
lévő a járműve. Gondoljátok el, milyen hőség lehetett az utastérben, hiszen a Gellért
téren 36 fokot mutatott az utcai hőmérő, mely hőmérséklet kellemesen érintett a
leszállást követően. Majd egy másik légkondis járatra is fel akartam szállni,
de még idejében leszédültem róla. Ugyanolyan negyvenvalahány fokos hőségbe
ütköztem.
Folyatatom az abszurditásokat. A Fő utca ad helyet a Környezetvédelmi Minisztériumnak.
Szikrázó napsütésben a minisztérium bejáratát vagy ezer-wattnyi égősor világította
meg. Kérdésem: Mit várhatunk ettől az intézménytől környezetvédelmi szempontból?
(borítékolom: semmit)
A napokban jelent meg a Téma c. lap,
benne az egyik friss botrány: A BKV személyzetise (HR igazgatónak mondják a ma
divatos halandzsa szerint) kirúgatta magát 96 millió végkielégítésért, majd azonnal
visszavetette magát havi http://emmausz.blog.hu/media/image/200907/1,2 millióért. Mit várhatunk a BKV-től, pl. milyen
utaskényelmi megoldásokat olyan körülmények között, amikor is tízmilliót kapott
ugyanez az ember titokmegőrzési díjként.
Vajon miféle titkot kell magában tartania?
A BKV-nál állandósult korrupciót?
Hány ember kapja az adófizetők kizsigereléséből származó jattot azért, hogy fogja
be a száját?
Normálisak vagyunk mi egyáltalán?
2009.07.30. 13:03 emmausz
Letagadhatok 38 évet
8 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr635168538
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Samu 2009.07.30. 15:11:54
Egyes régi típusú trolikat (a 70-es, 74-es, 78-as vonalon járnak) is időnként fűtik nyáron is. Nagyon sok évvel ezelőtt (ezek már akkor is közlekedtek) egyszer a rádióban mondták, hogy sajnos ezekben nem lehet kikapcsolni a fűtést, mivel olyan a konstrukció, hogy akkor leáll a motor. Ezt én magam hallottam a rádióban. Hát, nyáron "élvezetes" velük menni. Egy előnyük azért van a Volvo buszokkal szemben, hogy ezekben a trolikban legalább ki lehet nyitni az ablakokat és kereszthuzatot lehet csinálni. Ez is valami.
mick · http://emmausz.freeblog.hu 2009.07.30. 15:50:37
Emlékszem ezekre az orosz trolikra. Volt hozzájuk szerencsém tikkasztó hőségben. De legalább csak bőrülésükkel kacérkodtak, a légkondicionálással nem. A Volvókat pedig annak vették. Mi történik itt, kik és miért kísérleteznek velünk? Halkan azt is megkérdezem, hogy ezek a Volvo-buszok Stockholmban hány másodpercig közlekedhetnének ilyen szarvashibával, konstrukciós bűnnel? Ha pedig nem a készülékekben van a hiba, akkor kiket terhel a felelősség (felelőtlenség)?
Samu 2009.07.30. 20:51:17
A Volvo busz légkondicionálás nélkül szörnyű, mert nincs benne levegő. Amelyikkel utaztál, azon bizonyára vagy nem kapcsolták be a légkondicionálást vagy pedig rosszul működött és hűtés helyett fűtött. Most aug. 1-től ideiglenesen a Körúton is ilyen buszok fognak járni a villamosok helyett, amíg felújítják a síneket. Hú de jó lesz! :-((
Samu 2009.07.30. 20:53:08
A fent említett, régi trolik sajnos még mindig közlekednek. Igaz, vannak már újak is ezeken a vonalakon is, de vegyesen járatják őket. Hol régi jön, hol új.
Ismeretlen_11533 2009.07.31. 10:31:47
Remélem, már nem ráznak, mint egykor, olykor.
Ismeretlen_11533 2009.07.31. 10:34:14
Éppen ezekről beszéltünk ma. Legalább 50 évesek,hiszen a 70-es trolit Sztalin 70. szülnapjára állították forgalomba. Márpedig ő 53-ban meghalt. Azóta meg eltelt 56 év.
Samu 2009.08.03. 21:35:52
Csak akkor ráztak, ha esett az eső. Egy részüket már kivonták a forgalomból. Valószínűleg a jobbak maradtak meg. (Amelyek kevésbé rozsdásak.)
mick · http://emmausz.freeblog.hu 2009.08.05. 11:42:53
Igen.
Utolsó kommentek