Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2009.07.30. 13:03 emmausz

Letagadhatok 38 évet

A gyógyszertárban kettőnk drogjait váltottam ki. A kedvezményről szóló papírt ifjabb Miklós nevére állította ki a patikárius néni. Talán rám se nézett, amikor beírta, születési éve: http://emmausz.blog.hu/media/image/200907/1984. Hej, ha csakugyan így volna! Hajam ugyan még barna, de ezzel minden fiatalos vonásom felsorolásának a végére is értem.
Ahogy hazafelé jöttem, hét ágra sütött a nap, és egyetlen pillanatra egy repülőgép árnyékába kerültem. Egy fél másodpercig se tartott a részleges napfogyatkozás.
Tegnapi élményeim Abszurdisztánból
Be kellett mennem a városba. Nem akartam HÉV-vel utazni, mert elég levegőtlenek és melegek ilyenkor. Bezzeg az új Volvo buszok. Felszálltam a légkondis 86-osra. Valami sziszegett, de nem állítom bizton, hogy a légkondi volt az. Ha az volt is, esélye nem maradt a levegő hűtésére, mert minden ablaka nyitva állt. A meglepetés akkor ért, amikor le akartam ülni. A hosszú buszban végig be volt kapcsolva a fűtés. A primitív skodákban próbált védekezni így egykor az ember fia, hogy meg ne főzze a motort. De ez nem régi skoda, hanem vadi új Volvo, gondolom, nem is a legolcsóbb fajta.
Az eszem áll meg.
Vagy meg akar ölni felsőbb utasításra bennünket a sofőr, vagy pocsék állapotban lévő a járműve. Gondoljátok el, milyen hőség lehetett az utastérben, hiszen a Gellért téren 36 fokot mutatott az utcai hőmérő, mely hőmérséklet kellemesen érintett a leszállást követően. Majd egy másik légkondis járatra is fel akartam szállni, de még idejében leszédültem róla. Ugyanolyan negyvenvalahány fokos hőségbe ütköztem.
Folyatatom az abszurditásokat. A Fő utca ad helyet a Környezetvédelmi Minisztériumnak. Szikrázó napsütésben a minisztérium bejáratát vagy ezer-wattnyi égősor világította meg. Kérdésem: Mit várhatunk ettől az intézménytől környezetvédelmi szempontból? (borítékolom: semmit)          
A napokban jelent meg a Téma c. lap, benne az egyik friss botrány: A BKV személyzetise (HR igazgatónak mondják a ma divatos halandzsa szerint) kirúgatta magát 96 millió végkielégítésért, majd azonnal visszavetette magát havi http://emmausz.blog.hu/media/image/200907/1,2 millióért. Mit várhatunk a BKV-től, pl. milyen utaskényelmi megoldásokat olyan körülmények között, amikor is tízmilliót kapott ugyanez az ember titokmegőrzési díjként.
Vajon miféle titkot kell magában tartania?
A BKV-nál állandósult korrupciót?
Hány ember kapja az adófizetők kizsigereléséből származó jattot azért, hogy fogja be a száját?
Normálisak vagyunk mi egyáltalán?  

8 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr635168538

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Samu 2009.07.30. 15:11:54

Egyes régi típusú trolikat (a 70-es, 74-es, 78-as vonalon járnak) is időnként fűtik nyáron is. Nagyon sok évvel ezelőtt (ezek már akkor is közlekedtek) egyszer a rádióban mondták, hogy sajnos ezekben nem lehet kikapcsolni a fűtést, mivel olyan a konstrukció, hogy akkor leáll a motor. Ezt én magam hallottam a rádióban. Hát, nyáron "élvezetes" velük menni. Egy előnyük azért van a Volvo buszokkal szemben, hogy ezekben a trolikban legalább ki lehet nyitni az ablakokat és kereszthuzatot lehet csinálni. Ez is valami.

mick · http://emmausz.freeblog.hu 2009.07.30. 15:50:37

Emlékszem ezekre az orosz trolikra. Volt hozzájuk szerencsém tikkasztó hőségben. De legalább csak bőrülésükkel kacérkodtak, a légkondicionálással nem. A Volvókat pedig annak vették. Mi történik itt, kik és miért kísérleteznek velünk? Halkan azt is megkérdezem, hogy ezek a Volvo-buszok Stockholmban hány másodpercig közlekedhetnének ilyen szarvashibával, konstrukciós bűnnel? Ha pedig nem a készülékekben van a hiba, akkor kiket terhel a felelősség (felelőtlenség)?

Samu 2009.07.30. 20:51:17

A Volvo busz légkondicionálás nélkül szörnyű, mert nincs benne levegő. Amelyikkel utaztál, azon bizonyára vagy nem kapcsolták be a légkondicionálást vagy pedig rosszul működött és hűtés helyett fűtött. Most aug. 1-től ideiglenesen a Körúton is ilyen buszok fognak járni a villamosok helyett, amíg felújítják a síneket. Hú de jó lesz! :-((

Samu 2009.07.30. 20:53:08

A fent említett, régi trolik sajnos még mindig közlekednek. Igaz, vannak már újak is ezeken a vonalakon is, de vegyesen járatják őket. Hol régi jön, hol új.

Ismeretlen_11533 2009.07.31. 10:31:47

Remélem, már nem ráznak, mint egykor, olykor.

Ismeretlen_11533 2009.07.31. 10:34:14

Éppen ezekről beszéltünk ma. Legalább 50 évesek,hiszen a 70-es trolit Sztalin 70. szülnapjára állították forgalomba. Márpedig ő 53-ban meghalt. Azóta meg eltelt 56 év.

Samu 2009.08.03. 21:35:52

Csak akkor ráztak, ha esett az eső. Egy részüket már kivonták a forgalomból. Valószínűleg a jobbak maradtak meg. (Amelyek kevésbé rozsdásak.)
süti beállítások módosítása