Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2009.10.08. 11:21 emmausz

Az orvosnál

Bármely nyelvtanuló-könyvbeli lecke címe lehet: az orvosnál. Mert az orvos hozzátartozik mindennapi gyakorlatunkhoz, a nyelvkönyvek pedig éppen ezzel kezdik: Segítenek tájékozódni idegen nyelven mindennapjainkban. Így volt ez gimnazista koromban is. Oroszt tanultam. Oroszul is kellett tudnunk pl. exkuzálni magunkat. Ez így hangzott: Ja nye mog ucsícca, patamusto u menya balíl galava. Ami életszagúvá tette: Mindnyájunknak folyton a feje fájt, legalábbis ezt szajkózta mindenki. Nem arattunk vele komoly sikert Meggyesnél.
Tehát ma az orvosnál jártam, én aki utál odamenni, Tücsi helyett, aki nem utál odamenni.
[helyesbítés: Tücsi határozottan kijelentette: Ő is utál odamenni.]
Én már attól is beteg leszek, hogy tudom, oda kell mennem.
Nem lett valami jó kedvem – már az elindulás előtt. Bánatomban bekaptam egy stampóval a QQ-tól kapott citromos fokhagymalikőrből. Mostanában naponta iszogatom. Illedelmesen
vártam soromra. Közben megfogtam fülcimpámat: hideg volt.
Bementem.
Mondom:
– A feleségem ügyében jöttem. Neki volna szüksége némi fájdalomcsillapítóra és altatóra is, és elhoztam a kórházi zárójelentését.
Eddig rendben is volna a dolog. Kapom a recepteket. Majd így szól a doktor:
– … és hogy van, Gyorgyovich úr. Megmérném a vérnyomását.
Emiatt utálok orvoshoz járni. Meg akarja mérni a vérnyomásomat, és jaj nekem, ha magasnak találja. Nem az orvos ellen van kifogásom. Kedves, mosolygós. Hanem az ellenőrzés miatt.

Mégis némi kényszeredett mosolyt erőltettem magamra: akassz föl, feszíts keresztre, mérd meg a vérnyomásomat!
Én már tudtam, hogy nincs nagyobb baj. Kint megfogtam a fülcimpámat, mint előbb jeleztem. Ez a leggyorsabb vérnyomásmérés. Egyik osztálytársamtól (Kardos) tanultam, akivel a koriban féléve összefutottam. Azt mondta:
– Ha hideg a fülcimpám, http://emmausz.blog.hu/media/image/200910/150 alatt van a tenzióm. Ha meleg, akkor beveszek egy csökkentő gyógyszert, mert magasabb http://emmausz.blog.hu/media/image/200910/150-nél. Nos, hát az enyém hideg volt, ettől megnyugodtam, ennélfogva még alacsonyabb lett a vérnyomásom.   
Csakugyan nem mért rosszat az orvos: http://emmausz.blog.hu/media/image/200910/140/80-nak találta.
A kapott recept viszont a társadalom teljes bizalomvesztéséről árulkodik. Rajta az én kódom, hogy van biztosításom, rajta az orvosé, a rendelőé, aláírja és lepecsételi, dátumot üt rá, beviszi az adatokat a számítógépbe, mely hálózatban áll az egész rendszerrel. Én aláírom betegként, mellette átvevőként. Nem vagyunk mi már egészen beszámíthatók. Ennyi maceratúra után elég borsos árat hagyunk a patikában.
Hadd említsem meg, hogy ez idő szerint nincs semmiféle kedvezmény pl. a szemüveglencsén. Pedig aki szemorvoshoz megy, nem szórakozásból kér korrekciót.

4 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr355168637

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Samu 2009.10.09. 19:01:46

:-)))))) Nagyon élethű volt a leírása az orvosnál tett látogatásodnak. Nagyon tetszett, jót nevettem rajta hangosan. Nálunk németórán volt leckenéző (a gimnáziumban!) és hát meg kellett mondania, hogy "In meiner Gruppe..." mi a helyzet, mindenki megírta-e a leckét. (Minden padsorban külön leckenéző volt, ezért kellett mondani, hogy az én csoportomban.) Általában mindenkinek megvolt a leckéje, mert akinek nem, az is már leírta másról az óra kezdetéig. De ha valaki előző nap nem volt iskolában, hát akkor lehetett mondani, hogy nem írt leckét. Ilyenkor megkérdezte a tanárnő, hogy: Warum? (Miért?) Erre az egyik fiú legtöbbször az felelte, hogy: "Ich war krank." (Azaz: beteg voltam.) Függetlenül attól, hogy miért nem volt iskolában előző nap, ő mindig ezt mondta, mert ezt tudta mondani. Ebben csak az volt a nevetséges, hogy 1 napig volt beteg az illető. Az kínos volt, ha ilyenkor tovább érdeklődött a tanárnő, hogy ugyan milyen betegsége volt 1 napig. A leckenézősdit nagyon nem szerettük, nevetségesnek találtuk a gimiben, de a tanárnő ragaszkodott hozzá. Ráadásul én voltam az egyik leckenéző. Évekig nem tudtam megszabadulni eme nagy, "kitüntető" feladattól. Ráadásul sokan rólam írták le a német leckét. És utána én jelentettem, hogy: "In meiner Gruppe ist alles in Ordnung." (Tehát, hogy az én csoportomban minden rendben van. Jó, nem?) Az volt kínos, ha már az ajtóban állt a tanárnő, és az én füzetem még mindig kószált valahol, mert szerették továbbadni, és legtöbbször nem attól került vissza hozzám, akinek reggel odaadtam. Szóval, ennyit ért a leckenézősdi.

mick · http://emmausz.freeblog.hu 2009.10.09. 19:39:11

Istenem, hogy elmúltak ezek a „szép” idők. Mi az orosszal szórakoztunk. Tudtunk volna mást is, u menyá kásel i nászmork (köhögök és náthás vagyok), de egyfajta kényelmességtől indíttatva meséltünk fejfájásról: Jelzett utat jelzetlenért el ne hagyj! - alapon. A fejfájásból ugyanis nem lehetett baj. Nem is lett: Meggyes válasza csaknem mindig ez volt: Hű, de ökör vagy, tűnj el nyom nélkül.

Samu 2009.10.09. 20:02:44

Hát, nálunk is, az a fiú is tudott volna mást is mondani, mint azt, hogy "Ich war krank." Igaz, nem volt valami nagymenő németből, de azért tagozatos osztályban ennél többet kellett tudni. De - ahogy Te is írtad - ez volt a biztos. Ebben biztos volt, hogy hibátlan. És még gondolkoznia sem kellett a szövegen. Mert az ugye megerőltető lett volna. :-)) Egyébként mi is tanultuk oroszt. Németből heti 6, oroszból heti 3 óra volt. Én szerettem mindkettőt. Érettségiztem is mind a kettőből.

mick · http://emmausz.freeblog.hu 2009.10.09. 21:20:39

Ich verstehe. Németből és oroszból a főiskola végén baállítottak alapfokra, de alig vettem hasznát az orosznak, kicsit használtam a németet, de egyik nyelven sem vállalkoznék könnyed csevegésre.
süti beállítások módosítása