Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2009.11.05. 16:33 emmausz

Nehéz a természetfotós élete

Kontrasztok címen tavasszal lekaptam egy virágzó cseresznyeágat a klinkertégla-fal előtt. Mindezt az olvasóterem nyitott ablakából míveltem. Most meg a sárga-zöld cseresznyelombot összehasonlításképpen. Mit gondolhatott Laci, aki éppen ekkor állt be az udvarra a kocsijával?
Az Árpád-hídnál vártam egy percet a HÉV-re. Megnéztem elölről a Péter-Pál-templomot. Már alakul, de még mindig tartják lombjukat az előtte álló fák. Késő ősszel, kora esti megvilágításban… talán.     

Hazafelé jöttömben tettem egy kis kitérőt a maszek zöldségeshez, aki „persze hogy nem kapott” már újabb szállítmány otelló szőlőt, pedig mindenkivel etetnék tévéfellépése előtt. Alig kerülne valamibe a móka, és elképzelhetitek, milyen mulatságos volna a pofákat látni, amint lila fogakkal és nyelvvel nyilatkoznak valamilyen komoly témáról.
Mindegy. Szinte megéreztem, hogy ez fog történni: „Naná, hogy nem volt otelló.” Már fordultam is vissza, mert megláttam egy lombhullató juhart, amint épp a lombját hullatta. Már elég sok volt a földön a levelekből. A többi, kb. a fele levele, még az ágon. Mondhattam volna mindnek, hogy le veled, vagy a fának, hogy szórd már el a leveled, de nem. Inkább a maradékot és a lehullottakat próbáltam egy képre venni. Szinte feleselnek egymással. Majd még inkább visszakoztam a megálló felé, mert régóta kényszert érzek arra, hogy megmutassam a világ mind között legviccesebb termését. Pedig legkomolyabb fán nő.
Ez a fa netán platán?
Igen.
Ez termeli nagy mennyiségben a lígő-lógó gyereksapka-bojtot. Nem olyan unikum, amit soha senki nem látott, mégis egyszer az életben meg akartam mutatni. Egy óriás platán hullatja a kérgét (a levelei mellett), ezt próbáltam „szóra bírni”. Sajnos szemmagasságban nem találtam termést, egy kissé magasabban igen. Ráemelem a gépet. Közben érzem, hogy ahogy nyúlok felfelé, alsóm csúszik ellenkező irányba. Majd a farmerom is mintha követni szeretné.
Magam az autóúton állok, mert innen látszik jó szögben a lógó bojt.
Jön egy kocsi.
Félrelépek, akarom mondani, félreállok, megigazítom a textilneműket, célzok.
Most meg – mire fókuszba állna a bojt – egy lenge szél megmozgatja. Úgy inog előttem, mint a hipnotizőr fényes ingája a médium orra előtt.
Jaj, ebből sose lesz csodakép!
Nem érdekel. Lesz, ami lesz.
Megnyomom a gombot.
Csodakép nem lesz, de csodálatosképp valami csak látszik a felvételen.
Jövök hát hazafelé a réten át. A rétet vetésnek képzelheti néhány varjú, mert hogy vetési varjúk kapálják csőrükkel a füvet. Az esőtől ázott talajban giliszta után kotorásznak. Jókora darabot szántottak már föl, és alighanem eredménnyel, mert hiszen még nem haltak éhen. Na, ha a bojtocska imbolygott, a varjú mint szabad madár, még inkább mozgásra termett lény. Mielőtt kiment volna a látóteremből, rásütöttem a puskámat. Meg mindjárt egy galambra is. Majd meglátjátok.
A fotók között.
Többször elhatároztam, hogy nem vesz le többé az ősz a lábamról. Igazán csak azért fotóztam le egy szép sárga nyírfát a szomszéd ház mögött, mert tökéletes volt. Kicsit lehetett volna több fény, kicsit jobb helyen lehetett volna a pocsolya, hogy a fa lombját megkétszerezze, de ezek nem álltak össze. Szerencse nélkül pedig csak álmodni lehet jó képről.
Bánatomban a ház kapuja előtt gyorsan lekaptam még a három mogyoróbokrot, mielőtt azok is eldobják sárga szélű zöld vagy zöld szélű sárga leveleiket.
Ígérem, hogy most már tényleg befejezem az őszt.                   

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr405168682

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása