Minden misén, annak is a felajánlást megelőző szakaszában „előre gyártott” vagy helyben megfogalmazott kívánságokat, kéréseket terjesztünk a teremtő Isten elé.
Ha helyben születnek e kérések, nyilván olyanokat fogunk kérni, amelyek az adott időszakban foglalkoztatnak bennünket.
Nemegyszer felötlött bennem, hogy kellene komplementer kéréseknek is szerepelniük a megfogalmazottak mellett. Megpróbálom érzékletesebbé tenni.
– Egy beteg ember gyógyulásáért kérjük Urunkat!
(– A többi összes beteg ember megerősítéséért, gyógyulásáért is kérjük Urunkat – vélem.)
– Hogy a fiatalok a papi hivatást válasszák.
(– Azokért is könyörgünk, akik nem a papi hivatást választják.)
– Azokért kérjük Urunkat, akik imáinkat kérték.
(– Kérjük azokért is, akik nem kérték imáinkat.)
– A ház lakóiért kérjük Urunkat.
(– Akik ebben az utcában megfordulnak, mindnyájukért kérjük Urunkat.)
– Akik vizsgáznak, hogy eredményesen tegyék, imádkozzunk.
(– Imádkozzunk azokért is, akiknek sosem adatik meg, hogy vizsgázhassanak.)
– A hajléktalanokért, hogy valamiképpen fedél alá húzódhassanak, kérjük Urunkat.
(– A hajlékkal rendelkezőkért, hogy érdemben tegyenek a hajléktalanság felszámolásáért, k. Urunkat.)
– Azokért, akik ma ünneplik születésnapjukat (névnapjukat), kérjük Urunkat.
(– Azokért, akik nem ma ünneplik szül./névnapjukat, szintén kérjük Urunkat.)
Sorolhatnám még a kimondott és kimondatlan kérdések kötetekre menő változatait, de nem teszem.
Nagyon töredékes és emberi valaminek a megtapasztalása az adott kéréssor. Nem is hitelesíti semmi más, mint az az alapállás, hogy Te mindent megtehetsz, mi meg kegyelmedből élünk.Úgy vagyok vele, hogy miközben egyetértek vele – ki kell imádkozni magunkból mindazt, ami feszít, mindazt, ami foglalkoztat –, mégis azzal a tudattal kell ezt tenni, hogy mindezekkel kapcsolatban is „legyen meg a Te akaratod”. Legyen meg, mert egyedül az lesz elég jó nekünk, akik nem látjuk át dimenzióidat, nem látunk bele gondolatvilágodba, nem érezzük át magatartásod egyedül üdvösségre vezető indítékait, viszont szolidárisak vagyunk környezetünkkel, és ki kell fejeznünk valahogyan a minket nyomasztó gondokat.
E kettősség egyformán igaz, és értelme lehet a komplementer kéréseknek is, gondjainktól és szolidaritásunktól függetlenül.
Merthogy egy valóság létezik csupán annak minden árnyaltságával és bonyolultságával együtt.
Utolsó kommentek