Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2010.01.13. 18:19 emmausz

Analógia

A hatvanas években jelent meg az Európa kiadó gondozásában a német Gruppe 47 antológiakötete (Özönvíz után), melyből egy novella sokáig élt bennem, feltehetően ma is él, és elég erősen. Ebben a könyvben olvasható Wolfdietrich Schnurre elbeszélése, címe: Ház a tónál. Nagyjából arról szól, hogy a II. világháború idején egy tanyasi család következetesen éli a saját életét, miközben mintegy áttűnnek rajtuk, a földjükön, a vidékükön, a házukon előbb a német, majd az orosz csapategységek. De a hadmozdulatokról érintőlegesen esik csak szó, mert ők mindennapos életüket élik a szörnyű események ellenére. Nem jönnek ki a sodrukból, a legnagyobb türelemmel kezelik a rendkívüli történéseket, és úgy élnek, mint akik nem vesznek tudomást ezekről a zavaró tényezőkről.
Hogy emennyire meghatároz olykor engem is döntéseimben, erre utalnak az aktuális események. Napok óta tudni lehet, hogy BKV-sztrájk lesz.
Informálódtunk, amennyire lehet, és reggel, mint ha mi sem történt volna, kiautóztunk a HÉVhez. A szokásos időben befutott a szerelvény. Az Árpád-hídnál láttam, hogy nem látok semmit – egyetlen buszt se – a végállomáson. Maradtam hát veszteg, mert valószínűsítettük Tücsivel, hogy a metró jár.
Így is volt. Jött, mint a parancsolat. Ezzel máris a Moszkva térig nyomultam elérendő célom irányába. Ott megint alig tapasztaltam valamiféle mozgást.
A kombinó közlekedett. Felszálltam rá, hogy a Széna téren elkapjak egy helyközi buszt, melyre nem vonatkozott a sztrájk.
Éppen indult egy, mellyel igen gyorsan a Buda Gyöngye üzletközpontnál teremtünk. Innen meg, mindenki tudja, hogy a Kelemen László utca csak két megálló.
Feltotyogtam az Ördög-árok mentén, és máris ott teremtem, ahol akartam. Hazafelé se volt rosszabb, sőt.
Egy vidéki buszt sietve értem csak el az utcasarkon az Ördög-ároknál. Ezzel Moszkva tér, ott jött a metró, s egy induló HÉVhez is igyekeznem kellett. 
A szakszervezet pedig acsarkodjon nyugodtan a BKV-vezetőséggel a kollektív szerződés részkérdésein. Én megígérem, hogy nem fogok próbapert indítani amiatt, hogy egész évre előre kifizetett bérletem ellenére nem kaptam meg a kielégítő szolgáltatást. Volna okom pedig perelni a céget szerződésszegés címén. Ugyanis nem arra szerződtem vele, hogy én fizetek, ő meg azt csinál, amit akar.        
Mica mondja, hogy szmog riadó elrendelhető volna, mert a légszennyezettség meghaladja a káros értéket az egész Belvárosban. Nem csoda, hiszen mindenki autóba vágta magát, és ott bűzölög az utakon, melyeken dugó dugó hátán alakul ki a járatkimaradások miatt. Hát mi tagadás, sok autó összejött. A Buda Gyöngyénél meg kiváltképp. Egy teherautó végigszántott egy személyautót. Csak a csattanásra lettem figyelmes. Vélhetően az történt, hogy a személyautó beszemtelenkedett jobbról, a Budakeszi útról, és a teherautó beleszaladt a fegyelmezetlenkedő másikba. Mindkettőből hullott az afrik. Tele lett a flaszter egy pillanat alatt műanyagcserepekkel.
Ami meg a szmogos időt illeti, nem jókor áll a levegő. Elkelne egy kis szél. Felhős az ég, és szürke minden. Kinéztem a franciabalkonnál, és lefényképeztem a nagy büdös szürkeséget. Szürkületkor
szürke volt az ég,
szürke a flaszter,
szürke a legtöbb autó,
szürke az összes házfal,
szürke valamennyi beton lámpaoszlop, és
szürkülőben minden, de minden, mert sötétedéssel különben is színét hagyja a legtöbb műtárgy, a cseréptől a járdaszegélyig, a messzi fák és a közeli ágak, bokrok.
Nem igazán villanyozza fel az embert.
Persze azért jó tudomásul venni.

 

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr895168777

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása