Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2010.03.13. 14:34 emmausz

Egészségügyi séta

Néhány hét óta elkezdtem sétálni. Ez egy ideig érdekes, aztán fárasztó, mondhatni unalmas tevékenység. Próbálom hasznosabbá tenni azzal, hogy vállamon lóg a fényképezőgép. Nincs kutyám, nem is akarom, hogy legyen, talán éppen azért, mert állítólag Magyarország dobogós helyen áll (első?) a világon az egy főre jutó kutyák számát tekintve.
Nem a kutyákat kellene szaporítani – szögezem le, miközben elismerem, hogy nagyon sok magányos ember egyetlen (és általában szót fogadó) társa a kutyája. Nos, nem akarok kutyát „legeltetni”, de teljesen öncélúan ődöngeni sem. Ezért viszek magammal fotómasinát, hogy az adódó témákat megörökítsem. (Ma 14 megtartott kép)
Ma a HÉV-megálló túlsó felén induló kerületrészt vettem célba: ez a Mocsáros-dűlő. A mai napig tartanak itt lovakat, korábban malacot is. Most nem találkoztam utóbbival. Kóbor kutyák le-lelátogatnak a közeli erdőből. Most is láttam egyet. Mivel nem tudtam, hogy ma már evett-e, inkább távol maradtam tőle. Egymás után készítettem a képeket arról a csatornáról, mely a mocsarat hivatott karbantartani, levezetni. Különösen egy japán stílusú kerti hídra emlékeztető piros fahidacska nyűgözött le, arról többféle felvételt készítettem. De az élénk északi szél-borzolta vízfelületről is.
A HÉV-megállóból látszó telep körvonalai mindennapos látvány annak, aki itt él. Bár nincs levédve, mint a Budai Vár sziluettje. Mégis sajátos. Persze jobb fényviszonyok mellett kontrasztosabb kép készülhetett volna róla. A Szentendrei út felett ívelő felüljáróról messzire ellátni, és sajátos a perspektíva is. Így néhányat kattintottam itt is. Innen néztük az autók hömpölygését Ágoston unokával, évekkel ezelőtt, amikor még babakocsival kellett feltolakodnom vele az átjáróra.
* * *
A szerzetesek között dolgozva az egyik legmeglepőbb magatartásminta, amit módomban állt megfigyelni, hogy meglehetős apátiával kezeltetik magukat az orvosokkal. Ha kell, hályogműtétre, ha kell, sérvoperációra, szemlencse beültetésre, s mindenféle egészségmegtartó beavatkozásra jelentkeznek. Meglehet, hogy ez a hosszú élet titka: Bátran alávetni magunkat az orvoslásnak, ha a szükség úgy hozza.
* * *
Tavaly egy testneveléstanárral feküdtem egy kórteremben, aki mániákusan ragaszkodott ahhoz, hogy óramű pontossággal vegye be a gyógyszereit. Nem értettem, miért olyan fontos ez az időzítés, hiszen olykor egy-egy tabletta szedését abba kell hagynia, s másokat bevenni.
Az utóbbi időben többször kaptam magam rajta, hogy elgondolkozom: vajon bekaptam-e már az esti adagot?
Nos ennek csak egy garanciája van: ha mániákus pontossággal ragaszkodom ahhoz, hogy azonos időpontban vegyem be őket. Így csak este öt órakor kell figyelnem: eljött az ideje. Megteszem, és kész. A pillanatra könnyebb koncentrálni, mint a tettre magára, mely oly sokszor ismétlődik.

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr855168841

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Samu 2010.03.14. 15:22:40

Jók ezek a séták és hasznosak! Nekem is vannak itt, a mi környékünkön olyan kb. 1 óra alatt lejárható útjaim. Amikor nincs időm messzebb elmenni, de mégis gyorsan akarok egyet járni, jól kilépve. Ott, Nálatok még többfelé lehet menni, mint itt, tehát nem kell annyiszor ugyanazt az útvonalat ismételni. (Kerestem a mocsaras fényképeket, mert ismerem azt a vidéket, de úgy látszik, nem tetted fel őket.)

Ismeretlen_11533 2010.03.14. 16:19:35

Lehet, hogy később tettem fel őket, de most a fotóetűdök között vannak a maiakkal együtt. Most ellenőriztem. Ami a sétát illeti, soha nem lehet megunni, mert a légköri viszonyok mindig mások, de meg nem is kell ragaszkodnom az ismétlésekhez. Ha elfogyott a körbejárható terület, kocsiba vágom magam, és újabb köröket tehetek egyre bővülő körök mentén. Nem akarom abbahagyni a mozgást, amíg szuszogok. :-) Üdv Mik
süti beállítások módosítása