Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2010.04.04. 19:12 emmausz

Húsvétkor a Margit-szigeten

Az elstartolás után nem sokkal megálltam a réten. Virágzik ugyanis a vadcseresznye. Képsorozatot készítettem a fakadó bimbókról, s próbáltam a méhek munkálkodását is elkapni. Elég sok kép készült róla. Majd futottam, hogy elérjem a befelé menő HÉVet. Felkapaszkodtam rá, s mire az Árpád-hídhoz ért, már tudtam, hogy nem a kerületben fogok kószálni, hanem a Margit-szigeten. Átsétáltam a hídon, s mire leértem a szigetre, az ott található zenélő kút éppen régi magyar táncokat vezetett elő. A kút az 1800-as évek elején Marosvásárhelyt építettnek a másolata. Az eredetit Bodor Péter helyi ezermester készítette. Az erdélyit forrásvíz energiája működtette, s a kupolájában elhelyezett szerkezet zenélt. A környező falvakig elhallatszottak a dallamok. Volt egy óraszerkezet is benne. Az idő múlását a tetején álló Neptun-szobor körbeforgása mutatta.
A sziget számos korábbi személyes élményem helyszíne.
Mindig ünnep volt oda kimenni, körülnézni. Az arany halak, a kacsák, az állatkert, a Palatinus, a Sportuszoda, a Szabadtéri mozi, a Domonkos apácák kolostorromjai, Szent Margit sírja, a Szent Mihály-kápolna, megannyi emlékezetes vagy éppen magasztos hely. Mamintival egyszer ott jártunk még az ötvenes évek közepén. Később mesélte el, hogy ő ott Szent Margit közbenjárását kérte, hogy meglévő öt gyermekével tisztességes otthonra találjon. Ugyanis igen szűkösen laktunk a háború után.
Summa summárum igen gyors segítséget kapott. Apánknak a munkahelyén hamarosan felajánlottak egy kétszobás tanácsi bérlakást Zuglóban. Nem sokkal a dunaharaszti földrengés után, még 56 januárjában Zuglóba költöztünk.
Nos, kérem szépen… A sírhely ma is ott van. A közeli kis kápolnában pedig márványtáblácskák sokasága tanúskodik arról, hogy a közbenjáró kit miben segített meg.
Igen kontrasztosra sikerült a rövid kirándulásom.
Idilli tavaszi környezetbe csöppentem. Mellettem egy méterre fújta a magáét egy feketerigó. Egy récét megint meg kellett örökítenem. Vidám embercsoportokkal találtam szemben magam. Ki sárkányt eregetett, ki focizott, ki pedig padon üldögélt. Sokan cangáztak vagy autónak álcázott kerékpárt béreltek, családi hatszemélyest, gyerekeknek való kétszemélyest, s volt aki elektromos autóval szemlélte meg a parkokat. Egy csoportot lefotóztam, akik csupa fekete szerelésbe öltöztek, és próbálták magukat jól érezi a romok között. A kolostor maradványaihoz közeledő tinik egyike, egy lányka a romokat meglátva ezt kérdezte társaitól: Ez egy labirintus? Na, jól nézünk ki.
Még kontrasztosabb volt elolvasni egy hirdetményt, melynek írója keresi azt az embert, aki lányuk holttestét felfedezte a szigeten a közelmúltban. Tragédia.
A sziget közepét hatalmas füves rét, park uralja. Ameddig a szem ellát, gyep található mindenütt. Nos, itt fordultam vissza, mert a HÉVig gyalog akartam sétálni, noha 20 percenként busz indul a szigetről, mely hazáig hoz, a 234-es járat. Ezúttal kihagytam a buszozást, mert újra bele akartam kóstolni abba a friss levegőbe, amelyet a déli szél produkált odafelé. Persze vissza is a híd déli oldalát választottam, hogy ne az autók termelte bűzt, hanem a tiszta levegőt szívjam.
Kegyes volt hozzám mindvégig az idő.
Se nem fáztam, se melegem nem volt.
Holnap Mosonm.óvárra megyünk, ezúttal Tücsivel együtt.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr685168868

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása