Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2011.02.09. 21:38 emmausz

Budapest, te csodás

Ma újra elkapott a harctéri idegesség, és újabb csúcsot másztam meg. Ezúttal a Gellért-dombot. Mi ugyan hegynek tituláljuk, de magassága nem éri el a 300 m-es kritériumot. Csak 235 m magas. Nekem mégis maga a Mont Everest. Szerencsére az alaptábor elég alacsonyan van, így elkezdtem a fotózást. Majd mind sűrűbben ezt tettem, ahányszor csak a kilátás megengedte. A művelet jól sikerülhetett, mert megannyiszor megkönnyebbülést hozott a jól végzett munka. Lendülettel vettem a következő etapot, s alig vártam, hogy megint megállhassak fotózni. Sorra kerültek tornyok, rendre a templomok, de feljebb érve már haza is „lát”-ogattam a zoom segítségével. A két makró közül az első bizonyítja, hogy jön a tavasz, a második, hogy orosz ágyúkkal lőtték a fővárost, s annak légterét. Pozitív élményként jelentem, hogy az orosz katonák szobra eltűnt a Citadelláról, s a kőbe vésett szöveg is változott. A mai árnyaltabb megfogalmazású: „Mindazok emlékére, akik életüket áldozták Magyarország függetlenségéért, szabadságáért és boldogulásáért.”
Megemlítem még, hogy tegnap Mica sulijait, ma Elviráét fotóztam le, Tücsi munkahelyeinek a környékét, a szmogot Budapest fölött, s azt a tabáni templomot is, ahol először hallottam zenekarral Szilas Üdvözlégy-ét. Engem azonnal levett a lábamról zenei megoldásaival. Nem akarom sokáig ragozni a röpke kirándulást. Csak még két mondat.
Összevissza fotóztam szentemet, akinek szülinapomon van az ünnepe. Ő „Szent Gellért”, akinek „keresztje felmutat az égre…”, mint az ének mondja.
A másik mondat, hogy túl sok épület van Budapesten; lehet, hogy hamar befejezem ezek fotózását, még mielőtt megbolondulok: Ma is rengeteg kép készült, de talán utoljára. (Azért lett ez körmondat, mert két mondatot engedélyeztem magamnak.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr835169246

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása