Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2011.07.22. 15:10 emmausz

Zuhék

1. A hatvanas évek elején, már gimnazista koromban, egy novemberi hétvégén haverommal kettesben akartunk Pomázról felzarándokolni Dobogókőre, hogy onnan más úton visszamenjünk Pomázra. Vártam őt, de nem jött. Mint megtudtam – később se. Borongós őszi idő volt, nyirkosság. Szemergett az eső. Bíztam fekete cipzáras felöltőmben. Egyedül vágtam neki a szürkeségnek. Reméltem, hogy eláll az eső, de ez nem az a fajta volt. Csurgott a víz a szemüvegemről a hajamról, átázott a kabátom. Én meg mentem rendületlenül Dobogókőre. Még szerencse, hogy felfelé kellett caplatnom. Így kevéssé fáztam. Azért megörültem, amikor – órák múlva – felérkeztem. A buszmegállóban nem kellett tovább elviselnem a permanens ázást. Az történt ugyanis, hogy egy busz éppen lefelé indult. Millió egyen akartak vele lecsurogni a felhőben leledző Dobogókőről.
Én is.
A kalauznak esélye nem volt rá, hogy a „heringek” között mászkálva behajtsa a viteldíjat.
Rossz lelkiismerettel szálltam fel a járatra, mert tudtam, hogy egy vasam sincs, csak a retúr HÉV-jegy. Ezúttal „megúsztam” a fizetést. (Azt nem mondom, hogy szárazon, hiszen akkor is vizes lettem volna Pomázra érve, ha porszárazon szállok a tömött buszra.)
2. A hatvanas évek második felében a regnumnak évnyitó kirándulása volt. Ilyenkor nem illett megkérdezni: „és ha esik”?
Esett.
A remény hal meg utoljára, és ebben az esetben meghalt.
Zuhogott, amikor a HÉVen beleszaladtuk az esőzónába,
zuhogott, amikor leszálltunk,
zuhogott, amikor Szentendrét valamennyire elhagyva betértünk az erdei ösvényre, és
zuhogott akkor is, amikor a túravezető megálljt parancsolt. 
Valaki feláldozva fél kiló szalonnáját, az általunk sebtében összehordott mázsányi fával hatalmas tüzet rakott. Csak úgy füstölt-lángolt az egész tisztás. Mi meg álltó helyünkben elfogyasztottuk uzsonnánkat, és mindenki strammnak lett kikiáltva.
Ezután szervezetten, fegyelmezetten visszavonultunk.
A kiadós eső pedig hűségesen elkísért bennünket egészen a HÉV-ig.
3. A hetvenes évek elején az Északi-Középhegységben táboroztunk szintén regnumiakkal. Felvertük a sátrakat az általunk kért helyen, melyen meglepően magas volt a fű. Kezdtük letaposni. Jött a mezőőr, vagy ki a csoda, és elég tűrhetetlen hangon ordítozott velünk, hogy a kaszálóban hatalmas károkat okoztunk. (Kb. 400 Ft káruk keletkezett.)
– Hol az engedélyünk? – kérdezte.
– Az nincs, noha időben kértünk. Itt van a kérésünk másolata. Az erdészet alkalmasint hallgatólagos beleegyezését adta a táborveréshez.
Az ember nem tágított. Egy enyhe lejtős részre parancsolt át bennünket.
A táborvezető kölcsön adta a magával hozott biciklit, és megkért, hogy ugorjak már le a kb. 10 km-re lévő erdészetre, tisztázni, miért nem küldtek engedélyt.
Lerobogtam a hegyről az erdőn keresztül. Szerencsére működtek a canga fékjei. Az erdészet elismerte, hogy ők voltak a hunyók, s elnézést kért emberük közönséges viselkedéséért. Hazafelé láttam ám, hogy felhősödik. Aztán éreztem a fák közé érve, hogy zuhog is az eső. Csattognak a villámok, egyik hegy adja át a dörgés zaját a másiknak. Én meg beálltam egy fa tövébe, hogy ha lehet, ne ázzak bőrig. Már nem emlékszem a részletekre (nem csapott csalánba a ménkű), csak arra, hogy mekkora erőfeszítést jelentett a táborhelyre felkúszni a sáros emelkedőn a bringával.
4. Ma „le” kívánkoztam már a korábbi zegernyés napok után a jó levegőre, hogy megjárassam magamat. Elintéztem a szelektív szemetet, el a csekkfeladást, majd kiutaztam a gátra. Itt porszerűen finom szemergés kísért, mígnem a szokott kör után megérkeztem a buszmegállóba. Busszal az üzletközpontba kenyérért. Bántam, hogy kardigánt és hosszúnadrágot vettem, mert kisütött a nap és azonnal ezerrel tűzni kezdett. Jövök ki a kenyérrel. Látom ám, hogy nyugat felől nagy szürkeség közeledik. Be a buszmegállóba, jön a járat. A kérdés immár az maradt, hogy az egy megállónyi buszozás után hazafelé gyalogolván ki fog nyerni: én vagy az eső. Utóbbi győzött. Az első átjáró ház alagútjánál feladtam a versenyt. Megvártam, amíg kiadja mérgét. Amikor elviselhető szintre csökkent az esőzés, hazaindultam. A kapuba érve egy villámmal búcsúzott tőlem a zápor.
Mire ezt a posztot leírtam, egészen kellemes szellős idő kerekedett.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr125169454

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása