Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2012.03.30. 21:48 emmausz

Than morgok, than torgok, de részeg nem vagyok

Elég őrült nap végén kopogom mai adagiumomat.
Tegnap este felkerestek a rendőrök mindenkit, minket is, hogy a 100 kilós bombát a közelünkben fogják elszállítani, ezért ki kell költöznünk reggel nyolcig.  Tudomásul vettük. Tücsi azonnal felhívta Ildi húgomat, befogadnának-e egy délelőttre, mert részesei vagyunk a bombariadó örömeinek.
Igent mondott, de hozzátette, hogy reggel hat után indul munkába.
Ott leszünk – ígértük, és ott lettünk Leventéstül, Elvirástul, nagypapástul (ez én vagyok).
A dolgozók el, mi meg vártuk a híreket. Egy külön telefonszámon lehetett érdeklődni a dolgok állásáról. Onnan megtudta Elvira, hogy a lakosságnak eddig még csak mintegy 30%-a hagyta el otthonát. Mindez kb. fél tizenegy felé. Párhuzamosan a tévéből megtudtam, hogy a kiürítés befejeződött, és a tűzszerészek munkához látnak. Aztán sokáig semmi fejlemény, hacsaknem az, hogy kb. hetvenszer hallgattuk meg, hogy Schmitt Pál kisdoktoriját visszavonták, és ezt csócsálták a politológusok, a szóvivők, a kommentátorok, s ki tudja, talán még a pszichológusok is. Vagy azok engem fognak piszkálni, hogy mi a véleményem egy diákos szamárságról húsz év elteltével.
Mindenesetre nem tudtam hazaszállítani a sorsüldözte kilakoltatottakat. Hanem ígéretemhez híven Móvárra igyekeztem vonattal. A Keleti pu.-ról készítettem néhány fotót zsigereimben még azzal az érzéssel, amit a szoc. időkből hoztam magammal: Mit képzel maga, adja csak ide azt a fényképezőgépet, kitépjük a filmet, (megnyomjuk a delete gombot), még megismerik az imperialisták ezt a stratégiailag kiemeltem fontos létesítményt.  Avagy nem tudta, hogy fényképezni tilos?!
Vissza a mába. Szép az az épület. Az előcsarnoka főfreskóját Than Mór készítette, az oldalsókat pedig thán Lotz Károly.
Már Móváron a buszra várva egy női alak arcát fotóztam le, mely a szemergő esőben „megizzadt”. Orráról és ajkáról egy-egy esőcsepp lógott lefelé.  Útközben adódott volna még egy gyönyörűen kopár lankás, mögötte csupasz fákkal. bozontos felhőkkel, de hát mire előkapom a gépet, máris „elmúlt a pillanat és én élek”.
Ilyen zsákmánnyal érkeztem, Zsuzsához. Most tovább társalkodva várjuk, hogy ne történjék semmi, legalábbis idő előtt ne. A fiúk és Blanka Lébényben„ gyógyásszák” magukat különféle „egészségítőkkel”.
Egy epizódra még kitérek.
Dél van.
Megmelegítjük a hozott tésztát, gombapörköltet.  Elvira közben jóllakatta Leventét. De hogy a fiú ne legyen magában, kosárkájában elhelyezte őt a konyha sarkában, mi ketten pedig hozzáláttunk az ebédhez, közben cseverészünk. Levente pedig éktelen sírásba kezdett, és akkor se hagyta abba, amikor magunk mellé emeltük a hokedlire. No, én kikaptam a kicsit, és elvittem jó messzire, hogy anyja befejezhesse az ebédelést. Viszem magammal, ő változatlanul kiabál.
Egyszer csak mintha elvágták volna. Marci akváriuma elé térdeltem vele, hogy a guppikat megfigyelhesse. Elvira bejött a túlságos csendre. Mondom neki: ez a gyerek feltehetően rosszul tűrte, hogy nem vele foglalkozunk. De ennél is erősebben hatott rá a sok szépséges izgő-mozgó hal, vagy csak annak örült, hogy letérdeltem.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr285169659

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása