Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2012.08.09. 12:36 emmausz

Karamboloztak velem

Ma reggel Tücsit kivittem a megállóba, ahogy szoktam, s indulok vissza, ahogy szoktam. Elsőbbségem van a jobbkanyarban (macisajt véd), hát kanyarodok, ahogy szoktam. Egy pillanat alatt csattanást érzékelek, ahogy nem szoktam. Egy Ford Tranzit harapott belém balról. Sérült a motorháztető, a bal oldali lámpák, a sárhányólemez, az ajtó, a visszapillantó tükör és elszállt a lökhárító. Nekem semmi bajom, a kocsinak viszont elég sok. Láttam én, hogy jönnek balról kocsik, de már a holtteremben lehetett a furgon, azért nem láttam, hogy nem adja meg az elsőbbséget. Tücsi is hallhatta a csattanást, mert odasietett. Mondom neki, biztos, ami biztos, fotózd a mobillal a történteket. A többi elég szabályos módon történt. Találtam magamnál jkv-et, toll is került elő.
Kitöltőcske, a másik kocsi vezetője megadta a szükséges adatait, aláírtuk, elismerte, hogy ő volt a hunyó, és ilyet még nem láttam, csak Olaszországban: kezet fogtunk, mint közös gondunk áldozatai, miután meggyőződtünk róla, hogy egyikünk sem sérült meg. Egy trágár szó, egy indulatos felhorkanás sem hangzott el. Azért hazavezettem a verdát, bár nem működött a vészvillogó sem.
Hazaértem, Mica már értesült a történtekről, s humoránál maradt velem együtt: Apa, legalább ma van témád a blogodhoz. Jelentem: van.  Meg humorom is: Reggel elgyalogoltam a misére. Ha ép a kocsim, azzal megyek, mint mindig. És már régóta hanyagolom a sétákat (a hőségre fogva). Íme, a kényszer rávisz a testmozgásra. Az élelmiszerekért is gyalog kell majd mennem. Valószínűleg gurulós utazóvackommal, mert ha nem muszáj, nem terhelem magamat a cipekedéssel.
Leadtam a pasi biztosítójában a felvett jegyzőkönyvet. Most várom a kárbecslőt. (Napokig eltarthat, mire kiérkezik.)
Nászom, Feri hívott, hogy a kárbecslő négy variációt kínál majd, s ne döntsem el azonnal, melyiket választom. Ugyanő érdeklődött a sérülésekről, hogy kalkulációt készítsen: megéri-e javíttatni a kasztnit, vagy jobb, ha a bizt. felajánlott összegét elfogadom (szlázottra, szla nélkülire van lehetőség).  Zsuzsa is felhívott, jól vagyok-e?
Jelentem, jól vagyok. És nincs is kedvem hozzá, hogy másképp legyek. Olyannyira jól vagyok, hogy a misén olvasásra kértek. Kissé mégiscsak másutt járhatott az eszem, mert a pap kivárt: ki fog olvasni? Ekkor ocsúdtam, hogy elfogadtam a felkérést, és iszkoltam ki az ambóhoz jó ütemben. Rövid olvasmány tartozott a koncentrációs táborban kivégzett Szent Benedikta nővér (Edith Stein) emlékmiséjéhez.  
Kifelé jövet nyúltam a kocsikulcsért, majd legyintettem s hazajöttem gyalog.
Minden rosszban van valami jó, tartja a közhely. Néhány kivételtől eltekintve csakugyan igaz. Most újra gyaloglásokra kényszerülök.
Azért is leírom, amit tegnap szántam mai posztnak:
Az olimpia pszichológiája
Egyik birkózónk oda nyilatkozott, hogy elnyert ezüst érmével nincs megelégedve, mert aranyat szeretett volna, s csaknem meg is volt. Joga van ehhez a borúlátáshoz. Én azért örülök szép sikerének. Bezzeg az egyik amerikai kislány. A síkfutást egy jamaicai nő nyerte előtte. Az amerikai (USA) sportoló mégis majd kiugrott a bőréből az örömtől, hogy ezüstérmes lett. Boldogan ölelte meg riválisát, aki elsőnek a futott a célba.
A férfi kajak kettest élőben láttam (persze a képernyő előtt). A magyar fiúk csüggedten üldögéltek a hajójukban a célba futás után, miközben a portugálok örömrivalgásban ünnepeltették magukat, úgy vélvén, hogy megnyerték a döntő futamot. A célfotó tanúsága szerint azonban tévedtek. A magyar páros futott be elsőként. Ha fele akkora örömöt láttam volna az arcukon, mint amazokén, akik arcáról természetesen lefagyott a mosoly eredményhirdetéskor.      
és biológiája
A női kajaknégyes is magyar sikert hozott. A lányok jobban kimutatták győzelmük feletti örömüket. Egem mégis az utolsó nyilatkozat ragadott meg leginkább.  A sportolónő elmondta, hogy nem látta ő a többieket, hogy hol tartanak, az kötötte le az utolsó 100 méteren, hogy kegyetlenül fáj. Ő maga fáj, ő maga a merő fájdalom, aki erejének végső megfeszítésével dolgozott a hervadó babérokért.
Hány sportolónknak fáj akár évtizedekig is az ádáz küzdelem a remélt dobogós helyezésekért!
Miközben a sport show-műsorainak hasznából ők maguk igen keveset kaszálnak.
Az ő fájdalmuk az ára a szervezők, rendezők, fullajtárok és elnökök stb. meggazdagodásának, akiknek mindez nem fáj egy pillanatig sem.
Ezt az elfajzott állapotot is felül kellene vizsgálni, és emberarcúvá tenni a versenysportot, ahogyan eredetileg lehetett.

4 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr145169816

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

akimoto · http://akimotonapjai.blog.hu 2012.08.10. 09:25:20

Nem elég, hogy annyi minden történik az ember fejében, még egy furgon is jön, balról? :)

mick · http://emmausz.freeblog.hu 2012.08.10. 14:00:20

Csak azt a csattanást, csak azt tudnám feledni. De hát szegény ember a rövidebbet is húzza.:)

Samu 2012.08.11. 23:17:35

Hála Istennek, hogy nem lett semmi bajod! Persze épp elég lehetett az ijedtség a csattanás hatására.

Ismeretlen_11533 2012.08.12. 07:29:22

Csakugyan hála Istennek! Ilyenkor mindenkiben Toldi Bencéje éled újra (miután eltörött a bicskája, próbálja összeilleszteni, de sehogy se tapad meg a két rész). A macera nem kevés sem időben, sem utánjárásban. Holnap szemlézik, azután jöhet a kalapálás, pótlás, javítás. Vajon fizet-e annyit a bizt., hogy visszakapjam kocsimat jó állapotban?
süti beállítások módosítása