Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2012.09.07. 20:30 emmausz

Siyahamba

A címbeli nóta egy afrikai kórusmű. Igen népszerű. Ám belátható, hogy a címe nem igazán fülbemászó a magyaroknak.  A dallama nem megy ki a fejedből, ha rábukkansz emlékeidben. Ám magam későn találkoztam vele, így hát csak valahová bioPC-m perifériájára került. El is felejtettem.  
Ma a kezembe akadt egy fecni, amelyen ez az általam firkált szöveg olvasható: Afrikai kórus:
„Te van-e nálatok sült dió? Van-e vadgesztenye, jó kopogós?
Esetleg cukkini banánnal, de a dinnye is ínyemre való.
Ha akad bármi, ami nem hizlal – lehet mazsola avagy mogyoró.
Ha akad bármi, ami nem hizlal – lehet mazsola avagy mogyoró.”
Jó lehetett a ritmusa, mert felidézte bennem a dallamot. Mindössze arra emlékeztem, hogy a Kodály Kórusiskola műsorán tartotta. Nosza, rámásztam a netre, és megtudtam a címét: Siyahamba, zulu kórus ének.   
Arra gondoltam, hogy most már érdekel, mi is az eredeti szövege. Nos, megtaláltam pocsék gépi fordításban. Ám igen meglepett, mert mint látszik, spirituális tartalmú, nem mint az én „zöldségeim” fent:
„Mi menetelni fényében Isten 
vagyunk menetelni fényében Isten 
vagyunk menetelni fényében Isten 
vagyunk menetelni fényében, 
a fény Isten” 
stb.
Hát ez így csakugyan pocsék. Gondoltam, írok egy normális magyar szöveget.  De nem kellett. Legalább három éve egy variáció kering a neten, aminél jobbat magam se tákolnék össze. Megjegyzem még, hogy a búr komponista Andries van Tonder szerzeményét hollandus szöveggel írta, de zulu szövegváltozattal lett közismertté.
A magyar változat így szól:
/ Isten fénye út a sötétben. /4x
/ Fogjad kezünk, (jöjj hát gyere velünk,)
Isten útján együtt hadd menjünk! /2x

/ Isten Lelke az ki erőt ad. /4x
/ Fogjad kezünk, (jöjj hát gyere velünk,)
Isten útján együtt hadd menjünk! /2x

/ Istenünknek nagy a hatalma. /4x
/ Fogjad kezünk, (jöjj hát gyere velünk,)
Isten útján együtt hadd menjünk! /2x  
Számtalan variációban kering a youtube-on a himnikus kórus. Ezekből az egyik:
https://www.youtube.com/watch?v=uYhofNQ4Rl0
Katinak ajánlom. Legyen tőle mindig jó kedve!

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr115169850

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kati123 2012.09.13. 21:26:09

köszönöm a videó ajánlást, jó kis nosztalgia, zuhany alatti éneklés fíling! Tényleg rengeteg feldolgozást le lehet játszani, de te pont azt a kórust találtad, akikkel én a dalt tanultam és előadhattam, ezért külön örültem a kedves figyelmességnek. :)))

Ismeretlen_11533 2012.09.13. 22:44:44

Örülök örömödnek. Engem is feldob ez a dalocska, ahányszor csak eszembe jut.
süti beállítások módosítása