Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2013.01.03. 17:03 emmausz

Befejező emberek

Hosszabb rokoni látogatásra érkezett hozzánk „a család”. Látom, hogy F., a papa, módszeresen fogyasztja a gulyáskrémet: reggelijét ízesíti vele. Hamar kifogyott a tubus, ezért másikat vettem az ABC-ben. Felesége mosolyogva mondja: F. nem szereti annyira a gulyáskrémet, de látta, hogy lejárt a szavatossági ideje, ezért, mivel íze nem romlott el, hát elfogyasztotta.
Igen. Közhelyszerű mondás: „Inkább pocsékba menjen, mint kárba”.
Írtam arról, hogy a múltkorjában befejeztem egy négy éve lejárt szavatosságú pudingport. A feldolgozás során semmiféle károsodást nem mutatott. Emésztése során sem.     
Így az ünnepek végeztével különösen is fontos ésszerű sorrendben szabadulni a korábban összerakott ételektől. Tegnap befejeztem egy „még csirkelevest”, ma pedig a szilveszteri zsemléket és franciasalátát. Mikor végeztem vele, akkor vettem észre, hogy egy érintetlen doboz Danone Activia natúr pillejoghurttal is kellene valamit kezdeni, mert valahogyan meghúzta magát a frigóban. Nem akartam hinni a szememnek: Tavaly november 15-én járt le értékmegőrzési dátuma. Kinyitottam. Semmi furcsát nem tapasztalva megettem – szokás szerint némi cukrozással –, semmi furcsát nem éreztem ekkor sem, azóta sem. Testem egyre tartósabb. Nem lehet másképpen, hiszen egy joghurtnak minőségileg hamar meg kellene buggyannia, de nem így viselkedik. Nem tudom, ez reklámot vagy antireklámot jelent-e a készítő cégnek.   
Régóta felügyelem, hogy szép sorban fogyjanak a család élelmiszerei. Elég gyorsan bekövetkezett közös életünk első szembesülése egy korábban lejárt szavatosságú konzervvel. Feleségem nagyanyjánál találtuk a kamrában a világháborúból visszamaradt húskonzervet. Nem mertük kinyitni. Azonmód kidobtuk a szemétbe.
Az jár jól, aki kutyát tart. A maradékokkal bízvást megkínálhatja az ebet. Az a kaja aztán valóban elég gagyi lehet, ami már „a kutyának se kell”.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr665169982

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása