Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2013.04.04. 10:11 emmausz

Ingyen poénkodom

Tegnap találkoztam egy felkéréssel, hogy ugyan töltsem már ki a következő kérdőívet, mely arra a kérdésre szeretne választ kapni, hogy kik is a bloggerek. Nem minden mellékgondolat nélkül, de mégiscsak rábeszéltem magamat, hogy kitöltsem a kérdőívet. Az első néhány kérdésre olyan könnyen válaszoltam, mint gyanúsított a kihallgatások kezdetén. Neme… életkora…  blogjainak a száma… újabb posztokkal jelentkezés gyakorisága… Mostanában sűrűbben ír… mostanában ritkábban ír…
Hú, mondom magamban, ez kezd egyre furcsább lenni. Ha sűrűbben írok, nem írhatok ritkábban. A kérdést általugrottam. Azonnal kiírta, hogy nem válaszoltam egy kérdésre. Erre a továbbjutás érdekében a legalsó nem tudom választ jelöltem meg. Ezt elfogadta a gép. A továbbiakban azután egyre inkább kezdett kilógni a lóláb. A márkahűségről faggattak, hogy szoktam-e árukat dicsérni, és szeretném-e, ha a blogolás pénzkereseti forrásommá válna.
Itt léptem ki a rendszerből.
Aki ismer, az tudja, hogy szórom a poénokat, és a nyelvi magas labdákat rendre le szoktam csapni. Volt egy ismerősöm: egyetemet végzett közgazdász. Egy alkalommal elmesélte, hogy a reklámszakmába ásta be magát, és jól él az általa kreált szlogenekért járó tiszteletdíjakból.
Elhittem neki, de sose volt kedvem követni. Még annak ismeretében sem, hogy az általam nagyra becsült Karinthy is engedett a felkérésnek: Írjon reklámszöveget. Írt:
– Mondja marha, miért oly bús?
 – Mert olcsóbb a hal, mint a hús.
Az az igazság, hogy sose éreztem etikusnak, hogy olyasmit dicsérjek, ami különben ab ovo nem teljesítheti azt, amivel felcicomázzák. Mert
igaz lehet-e, hogy a Traubisoda a természet ajándéka?
Biztos, hogy a Tschibo a legtöbb, ami adható?
Egyáltalán mit jelent az, hogy a Coca-Cola az igazi? stb…
A kikapott példákat bővíthetném tetszőleges mértékben, s ráadásul szeretem a Coca-Colát. (Hiányzik belőlem a foszforsav.)
Mindent összevetve azért hagytam ott a sete-suta kérdőív kitöltését, mert azt éreztem, most meg akar valaki vezetni. Most meg akar valaki venni kilóra.
És én nem akarok belemászni semmiféle csapdába.
Azt se akarom, hogy megvegyen bárki is kilóra.
Poénjaim nem eladók.
És most szolgálati közlemény, ezúttal nem poén, hanem a valóságos valóság. Zsuzsa ma ünnepli születésnapját. Igen, április 4-én született, így hát ez a nap nekünk évtizedek óta folyamatosan ünnep. A kettős nevelés jegyében felszabadulásunk évfordulójának nevezték a szoc.-ok, ami durva ferdítése annak, amit az oroszok mindmáig vallanak: ők elfoglalták Budapestet és mindmáig az okkupácia szót alkalmazzák Magyarországgal és 1945-tel kapcsolatban, és ez megszállást jelent. A megszállást felszabadításnak nevezni pedig eufémizmus a javából.
De hát „spongyát rá!” – mondaná Virág elvtárs.
Maradjunk abban, hogy Isten éltessen, Zsuzsa!  

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr505194413

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása