Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2013.05.15. 19:49 emmausz

Erémi szállás

Érdekesen indult a nap. Egy nappal később mentem vérvételre, mint kellett volna, mert tegnap nem értem rá. A legfiatalabb egyetemistát vittem vizsgázni Piliscsabára. Nem foglalkozott senki a késedelemmel, nem is tűnt fel senkinek. Nekem viszont feltűnt, hogy a szorgalmas takarítófiú egy dög nagy akkuval működő nedvesen takarító gépet irányít, s vonszol, taszigál folyosóról folyosóra, koppanástú koppanásig. (Aki volt katona, az érti.) Itthon sebtében hosszú cikket írtam a Római levél nyári számába. Majd ismert zajra lettem figyelmes: a rét füvét nyírta egy fiatalember a motoros fűkaszán ülve, körbe-körbe tekeregve. Ej, ezt már lekapom. Készítettem róla egy fotót. S kiraktam a facebookra. Elég gyorsan jöttek rá a lájkok. De miért? Mert jó címet adtam neki. „Aki férfi, az géppel dolgozik. Én pl. számítógéppel és fényképezőgéppel.” 
Valamikor jót nevettem a pszichológusokon, akik állították, hogy egy férfinek minden eladható, ha van benne motor. Az okát eredendő lustaságunkban látom. „Nyugodtan élhet, dolgoznak a gépek” – állította a reklám 30-40 éve. S csakugyan. Partvissal csendben viaskodni ki szeret, de a porszívó. Zajára felfigyel a ház. Füvet kaszálni ki szeret. A szegélynyírókat fűnyírókat boldogan használják az erősebb nem képviselői. Kétféle kézi avarborzoló gép van forgalomban. Az egyik félrefújja, a másik felszippantja az avart. Mindkettő motoros készülék. Mindkettőt elég lehet megtartani, csak úgy mint a robbanómotoros szegélynyírókat. A gépzajtól a pasik majd megsüketülnek, és mégis. Inkább ezt hordják vállukon átvetve, minthogy az avart könnyű gereblyével csendben összehúznák.
Nem sorolom tovább.
Inkább ugrok a másik mai témára. Találtam egy utalást arra, hogy egy gólyapár költésére ráállítottak egy webkamerát. Időnként megnézem, mi van a párral, mi a három tojással, s mi a falu kicsi szeletével, mely néhány lovat mutat a háttérben, s elsuhanó autókat a kép alján. Most látom csak, hogy milyen az, amikor a nagy testvér figyel téged (meg engem). Ez a gesztus persze igen békés, és kedves. Többször rákattintottam a nap során. http://golya.mme.hu/golyakamera/halaszstream/ Most 19.40 van, és a gólyamama egyedül kotlik. Párja valahol békára vadászhat.
Délután Elvi áthozta Levit, fociztunk egy kicsit. Én fotóztam is, hogy képben legyek.
Szerzetes életet élek a SZIT könyvhéten. Tücsi a holdon szolgál és késik a rakétája.   
Tegnap egy hosszú könyv olvasásába és szükség szerinti javításába kezdtem, mert ameddig olvasok, nem kell magamban beszélni. És mint írtam, időnként megnézem a gólyát. 

7 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr425302093

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

emmausz 2013.05.16. 06:54:54

Köszönöm. Megnéztem őket. Aranyosak.

akimoto 2013.05.16. 15:49:48

Ebben az évben a fekete gólya, a foltos küllő és a vidra lehet az év állata. Válasszatok!

akimoto 2013.05.16. 15:51:01

Nem 'és', hanem 'vagy'.

emmausz 2013.05.16. 17:42:43

Hogyan lehet ezt eldönteni. A vidrát csak Fekete István Lutra c. könyvéből ismerem. A Kele talán nem fekete volt, csak gólya, a foltos küllő pedig bizonyára madár, noha én csak a bringáét ismerem.
Az év állata szorul a legjobban védelemre, mert veszélyeztetett, vagy csak a legmegnyerőbb az állatszépségversenyen?
:)

akimoto 2013.05.16. 20:22:45

Itt lehet tájékozódni. A veszélyeztetett fajok védelmére találták ki a versenyt, feltételezve, hogy a résztvevők utána is néznek a "választottjuk" élőhelyének életmódjának stb. evallata.hu/
Az ismeretterjesztés egyik válfaja. :)))

emmausz 2013.05.16. 21:27:35

Nahát. Egyik tippem bejött.
Alighanem élőhely gondok vannak. Nehéz kérdés ez.
Köszönöm soraidat.

KapitányG 2013.05.17. 07:42:53

@emmausz: Gawin Maxwell: Csillogó vízgyűrűk.
Komolyan ajánlom, és nem kizárólag vidrát megismerni.
süti beállítások módosítása