Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2015.11.17. 06:52 emmausz

Miniverzumom

Tele a FB a migránsokkal, tele a párizsi robbantásokkal, a francia válaszlépésről, amelyet ugyanúgy a gyűlölet diktál, mint a megszállottak terrorakcióit. A FB egyik anyagán egy tábornokhoz hajol Putyin, és ezt mondja: a mi feladatunk gyorsabban irtani a terroristákat, mint ahogy az USA kiképezi őket. Ez is egy vélemény. Van egy másik is, az ISIS-ről és társairól szól. Amorth atya, az olasz exorcista meggyőződése, hogy az ISIS sátáni tevékenység, és tagjai megszállottak. Kaotikus világunkban mi hívő emberek nem fáradhatunk bele a békéért való imádkozásba, akkor se, ha látszólag értelmetlen is. Nincs ima, amely meghallgatásra ne találna.
...ne vígy minket kísértésbe, ... szabadíts meg a gonosztól...

***
Influenza-féle uralkodott el kettőnkön. T. kezdte, én folytattam, s kis eltéréssel követem azokat a fázisokat, amelyeken ő már átment. Persze némi eltérést mutat szervezetünk reagálása a mikrobák támadására. Tegnap úgy folyt az orrom, mint egy kisgyereknek, éjszaka pedig eldugult az orrom. Elég gyorsan abbahagytam az alvást. Fent mászkálva könnyebben uralom a kellemetlenségeket, mint ágyban párnák között. Remélem, a bajjal való, immár több mint egy hete tartó gyürkőzésem alábbhagy.  Türelmetlenül várom. Éjjel álmomban egy hideg krémest majszoltam el. Sajnos nagyon ízlett.
***
A Tinta könyvkiadó be akarja gyűjteni az év legjellemezőbb szavait. Hármat lehetett küldeni nekik. Én ezeket küldtem: migráns, kerítés, gyoda (gyorstelepítésű drótakadály). Elég jól beletaláltam. Az ő statisztikájuk szerint is vezet a migráns, utána a kerítés, de harmadiknak a szelfibotot jelölték. Végül is jogos.
***
Súlyom picit mozdult. Ma kereken 101 kiló. Várom már, hogy 100 alá szökjön. De ehhez tenni kell. Enni, de kevesebbet. Alighanem a mézhez való affinitásomat kell megregulázni. Ma reggel édesítés nélkül ittam a kávémat. Alig éreztem a különbséget. Nem csoda. Ízérzékelésem a megfázás óta takarékon működik.       
118. zsoltár
. (Ízelítő) HÁLAÉNEK A SÁTRAK ÜNNEPÉN (Alleluja!) Adjatok hálát az Úrnak, mert jó: irgalma örökké tart.  Mondja Izrael háza: irgalma örökké tart. ... Az Úrhoz kiáltottam szorongattatásomban, meghallgatott és tág teret adott nekem. Az Úr velem van, nem félek, ember mit árthatna nekem? Az Úr velem van, segítségemre jön; ellenfelem szégyenben marad. ... A pogányok mind körülvettek, de az Úr nevében eltiportam őket. ... Bátorítóm és erősségem az Úr, ő lett szabadítóm. ... Nem halok meg, hanem élek, és hirdetem az Úr tetteit. ... Tárjátok ki az igazság kapuit, bemegyek, hogy hálát adjak az Úrnak. ... A kő, amit az építők elvetettek, szegletkővé lett. Az Úr vitte végbe ezt: csodálatos dolog a szemünkben. Ezt a napot az Úr szerezte: ujjongjunk és örüljünk benne... Áldott, aki az Úr nevében jön! ... Álljatok be a menetbe, legyen zöld ág a kezetekben, egészen az oltár szarváig! Istenem vagy, hálaénekkel dicsőítelek! Adjatok hálát az Úrnak, mert jó: irgalma örökké tart. Közöm. Felelgetős zsoltár, mint egy litánia. Ezekből a felelgetős részekből csak egyet-egyet emeletem ki ízelítőül. Sok gyakran idézett részt tartalmaz: Az Úr meghallgatott és kiszabadított a szorongattatásból, vagy: ezt a napot az Úr adta, ujjongjunk és örvendezzünk rajta. ... és még: Áldott, aki az Úr nevében jön. (Jézusnak, a Messiásnak kiáltják majd a jeruzsálemi bevonulás alkalmával.) De amire az életem fel van fűzve, az a kétmondatos messiási jövendölés itt jelenik meg először: „A kő, amelyet az építők elvetettek, szegletkővé lett. Az Úr vitte végbe ezt: csodálatos dolog a szemünkben.” A szegletkő (Jézus) évtizedek óta a fix vonatkoztatási pontot jelenti nekem: Amit tanít, az igaz, ahogyan élt az ráerősít tanítására, ahogyan szeretett úgy ember nem szeretett se korábban, se később (az Isten nem akarja a bűnös halálát, hanem hogy megtérjen és éljen). 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr368085198

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása