Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2019.11.23. 09:44 emmausz

Egy baki, egy játék

Kassa védőszentjévé avatták Árpád-házi Szent Erzsébet (sic!)
Fábián Gergő • 2019. november 19., 08:21
Ünnepi szentmise keretében hivatalosan is Kassa védőszentjévé avatták Árpád-házi Szent Erzsébet (még egyszer sic!).
Ezt a cikket a Ma7 közli: https://ma7.sk/
A baki gazdája nincs egyedül. A jezsuita könyvtár egyik polcán találtuk anno a cédulát: Elvittem a Faust.
Könnyű ezeknek az analógiájára további t-végű szavakkal operálni.

Kapásból:
Kiszellőztettem a szobai füst.
Megízleltem a must.
Lekéstem a vonat.
Elolvastam a kötet.
Leszeltem egy darab sajt.
Kettétörtem egy bot.
Bezártam a bolt.
Meghallgattam a koncert.
Otthagytam a tányér szélén a köret.
Feltekertem a drót.
Itt abbahagyom a történet.
***
Lackfi János egy hangzó eltérítésével könyvcímek megváltoztatására buzdítja híveit.
A merítési lehetőségek száma úgyszólván végtelen. A változatoké még inkább. 
Itt van pl. Manzoni: Jegyesek c. munkája. Egyesek, Legyesek, Jegesek, Jelesek, Egesek, Egyetek, Egyenek, Egy N.-nek, Kegyesek, Meggyesek, Begyesek, Hegyesek, Szegyesek, Vegyesek, Egyebek, Egyedek, Egyelek, Egy Elek, Egy gyerek, Egyezek, Ej, esek!, Jegyesem, Jegye sem, Jegyesed, Jegyes L…
Vagy a Nyomorultak, Komorultak, Nyomor utak, Nyomor Ultik, Gyomor utak…
Vagy pl. Valamit visz a víz, Valamit visz a kvíz, Valamit hisz a víz, Valakit visz a víz, Valamit vesz a víz, Vala, mit visz a víz, Valamit vissza visz, Valami Tisza-víz.    
Így írtok ti, Így irtó Kati.
Így irtok én.
***
Ide írom, mert a WordBlitz nem enged üzenni a mes.-en. Nem akarom elnyerni se X, se Y ,se Z serlegét!

 

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr3515320980

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása