Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2019.12.26. 20:09 emmausz

Ismerkedem Bud Spencerrel

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy karácsony. Ezen az egyszer volt karácsonyon kaptam az Apám, Renoir c. könyvet, melyt élvezettel olvastam el. Minap volt, nemrég volt szintén karácsony, s ezúttal az Apám, Piedone c. könyvet kaptam ajándékba. Belefeledkeztem a könyvbe, melyet lánya írt, kötetbe foglalva összegyűjtött emlékeit a papájáról.
Szeretem ezt az olasz multifunkci embert.
Szeretem, mert vállalkozó volt, nem úgy mint én,
mert sokszerű tehetségét mutatta meg a nagyobb nyilvánosságnak, nem úgy, mint én.
Szeretem, mert világ életében szeretett enni, úgy mint én.

Szeretem, mert szerette a humort, úgy mint én.  
Meglehetősen korpulens volt, úgy mint én.
Az igazságot és a jóságot jelenítette meg, úgy mint én is szeretném.
Vannak közöttünk tehát hasonlóságok bőven, és persze különbözőségek is jócskán.
Bőven az elején vagyok a könyvnek, csak azt említem, ami eddig különösen is feltűnt.
Carlo Pedersoli (alias Bud Spencer, alias Piedone) 1929. okt. 31-én született.
Már újszülöttnek is termetes volt, hat és fél kilós.

„…gyakran emlegette, hogy milyen melengető érzést keltett benne a felette virrasztó anyja kedves tekintete.” (Hasonlítunk)
Nagyapjának vasbútorokat termelő gyára volt. (Különbözünk)
Sokat hangoztatta: „Nem érdemes minden apróságon felhúzni magunkat,…könnyedén kell megélni az életet, az ajándékot, amelyet Istentől kaptunk.” (Hajlok rá, hogy igaza volt és van.)    
Kevés csomaggal szeretett utazni, legfeljebb egy kézipoggyásszal. Így zsörtölődött: „Mária, elképesztő, hogy állandóan telepakolod magadat cuccal, és úgy kell utaznunk, mintha kilakoltattak volna minket!” (Hasonlítunk)
Próbálom összeszedni tehetségeit.
Országos úszóbajnok, sikeres vízilabdás. Megtanul bokszolni, evezni, gitározni, repülőgépet vezetni, hajót irányítani, helikoptert vezetni, s elismert filmhőssé lesz, számos film főszerepét vállalja színészi végzettsége nincs. Énekel, mesél, zenét szerez, zongorázik, nem folytatom. (Különbözünk)    
Színészi végzettsége nincs. (Hasonlítunk. Nekem is csak gyorstalpaló publicista végzettségem van.)
El is röstellhetném magamat a köztünk fennálló sok-sok különbözőség miatt, de nem teszem. Én szerény testsúllyal születtem, mindössze 3,6 kg-mal. Tehetségeim kibontakozásához nem volt bennem kellő erély, de előbb-utóbb kibújt a szög a zsákból, és akkortól hoztam a formámat.     
B. Spencer a nyilvánosság – méltán – népszerű embere volt.
Hozzá képest én szürke egér.
Ám Kodály megmondta, hogy nem a művészekből kell sok, hanem az értő közönségből. Ő persze valahogyan úgy fogalmazott, hogy nem az a cél a zene művelésében, hogy félmillió ember klimpírozzon az országban, hanem hogy a széles tömegek legyenek pallérozva azzal a tudással, amelynek révén az értékes zenét befogadják. Én ilyen befogadónak tudom magamat, és ez jószerével elég is. Különösen is koromnál fogva.
Irigykedés nélkül élvezkedem a Piedone-életrajzot olvasva. És dúdolgatok:
lalalala lalla,
lalalala lalla,
lalala lalla lallalala
lalla…     

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr3515367038

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása