Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2021.01.19. 04:36 emmausz

Lopom a gondolatot

Mottó: »A zsenik sose volt megállapításai gondolataiknak max 5%-a. Én meg nem vagyok lángész.«
„Amikor már sem katedrám, sem szószékem nem volt – éltem át azt, hogy még mindig van íróasztalom, és ott olvashatok. De van egy olyan karosszékem is, amiben most egy-egy embert tudok tanítani, útbaigazítani, vigasztalni. Még mindig tudok valamit adni. Életem értelme lett most, hogy adni tudjak a következő nemzedéknek így közel a nyolcvanhoz” – mondja Hafenscher Károly, ny. ev. lelkész.
Jóllehet nekem nem volt katedrám, de íróasztalom volt, s a szerkesztőség idejében beúszott a blogom, az előbbi elmaradása után is megmaradt a blog, mindmáig.  Ha valakinek hasznára volt, akkor nem írtam hiába. Ha elgondolkoztatott valakit, vagy akárcsak ingerelt, akkor is megérte.
Azt remélem, hogy az ismert lelkészhez kicsit hasonlóan magam is tudok még valamit adni így közel a hetvenöt felé.
„Itt a két kezem, ez van nekem, tudod jól, ezt adom, ez mindenem” – hallottuk a Tolcsvay-dalban. Nekem a lerögzített gondolataim, amiket adok, s ezek a majdnem mindenem.
Bár sokszor kértek tőlem mást.
- Ugye, Miklós, neked főkönyvelői képesítésed van?
- Ugye, Miklós, te sok idegen nyelvet beszélsz?    
- Ugye, Miklós, képes volnál vezetni gyászszertartásokat?
- Ugye, Miklós, te szívesen szerepelnél a Bartók rádió adásában beszélgető partnerként?
- Ugye, Miklós, te szeretsz szerepelni nagy nyilvánosság előtt?
- Ugye, ugye, és ugye…
Rendre hárítottam a nem nekem való felkéréseket.
Ugye, suszter maradj a kaptafánál, rendőr maradj a gumibotnál.
Maradtam. És maradok. Maradok tisztelettel.
***
Most mégis azt álmodtam, hogy nekem kell egy liturgikus cselekményt levezetni. A hívek gyülekeznek. Megérkezik a főpap limuzinja is villogó fénnyel. A klerikusok olyan fesztelen beszélgetnek egymás közt, mintha rutinfeladat ellátását kérték volna tőlem. Beszélnek tartozásról, az olvasási szokásokról. Az előkészületekhez fogunk, s nekem sem a szertartás lebonyolítási sorrendjéről, sem arról nincs fogalmam se, hogy miről, és főleg, hogy mit fogok beszélni. Majd a főpap megkérdezi asszisztensétől, hogy hányadika van. Az rávágja: 17. Nekem ezt gyanús volt. Felébredtem, s arra gondoltam, hogy két napot tévedett a kérdezett, hiszen már 19. van, és hajnali három. És még ki is térhetek a szokatlan felkérés elől. Megkönnyebbültem. Maradok a kaptafánál.
***
Zene. Nincs zene, hajnal van, s internet sincs. Vagy csak a gépemen, vagy a router többi csatlakozásán is. Megyek, s utánanézek.       
  

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr4216395310

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása