Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2021.10.28. 20:59 emmausz

Csütörtököt mondok

A FB-on igen népszerű egy ausztráliai fiatalember, akinek úgy megtetszett a magyar nyelv, a magyarok szellemessége, hogy megtanult magyarul. De nemcsak a konyhanyelvet, nem is a pidgin-magyart, hanem a sajátos szófordulatokat, szlenget, közhelyeket, szólásokat, szállóigéket, közmondásokat. Mi tagadás, van belőlük bőven.  Végül is követhetetlenül nagy a számuk, mert korcsoportok, tájnyelvet beszélők, tartósan együtt élő közösségek kialakítják a maguk szóhasználatát. Nemrég találkoztam Móránál azzal a kifejezéssel, amit anyám is gyakran emlegetett: küldött ördög. De azzal is, hogy olyan a szád, mintha kutyát szoptál volna. Ezeknek se szeri, se száma. Keletkeznek, át- és átalakulnak, majd elhalnak. Az ausztrálnak tetszik pl. a boldog-boldogtalan szópáros. De nemcsak az, még számos hasonlót említ. Úgy látszik, elmondta ezt boldognak-boldogtalannak. Merthogy bejegyzését már több mint százezer ember látta, igen sok hozzászólást is kapott. Méltán.
***
Ma itt volt négy unokánk, M. és E. gyerekei. Feldobták a napunkat. Kedves találkozások estek, kedves beszélgetések, közös étkezések. Jó volt együtt velük. Élethelyzetük úgy hozta, hogy kénytelenek voltak hosszasan ránk bízni a kisgyerekeket. Örömmel álltunk elébe, s gazdagodtunk általa.
***
Életemnek lezárult egy szakasza.
A jogosítványom meghosszabbításától eltekintett két különféle szakorvos egyike, s ezzel meghiúsította, hogy a jövőben autót vezessek. Szívem ugyanis már nem a régi, mert már elég régi.

M. kérdezte, hogy hogyan fogadtam e határozatot. Mondtam neki, hogy úgy, mint aki a bíróságon hallgatja az ítéletet. Magamhoz képest is hamar napirendre tértem a változás fölött. Számomra nem akkora öröm a hosszas vezetés, bár végigcsinálom a hosszabb utakat is rendre. De nem akkora az örömöm amiatt, hogy több sétára vagyunk ítélve a jövőben. Ám a megfordítottja is igaz. Örültem annak, hogy háztól házig járhattunk a kocsival. Most meg annak örülök, hogy a hosszabbítással járó vesszőfutásomnak a végére értem. Számoltam vele, hogy egyszer így lesz. Most már mindez múlt idő.
Az autózást mindig luxusnak ítéltem meg, s amennyire tudom, egy centit se vezettem fölöslegesen. A gk. adta szabadság álságos. Ki voltam téve a parkolási díjas övezetek rablásának (nem szoktam meg soha, hogy semmiért pénzt kaszáljanak akárkik). Megszabadultam a sokféle költségtől: szeszélyesen változó – most éppen inflációs – benzinártól, a súlyadótól, a téli-nyári gumicserétől, a kétévenkénti vizsgáztatásra felkészítés árától, a vizsgáztatástól, a jogosítványhosszabbítás díjától, az elszenvedett balesetekkel járó hercehurcától, az elkopó alkatrészek cseréjétől. Nem is sorolom tovább.      
Azon lehet vitatkozni, hogy a napi bevásárlás, misére járás kellemes időtöltés-e, vagy sem.
A lépésszámláló tanúsága szerint éppen eléri azt a minimumot, ami karbantartja a futóműveinket.
Rájöttem, hogy ha eddig annak örültem, hogy kocsi van alattam, mostantól örülhetek annak is, hogy nincs alattam kocsi. Későn kezdtem vezetni (37 évesen), és kicsit több mint 37 évet vezettem.
Ennyi – mondaná a filmes csapó.           
    

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr9916738804

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása