Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2009.03.17. 18:34 emmausz

Aprópénzek

Ma átadtam Tücsinek mindazoknak az üdvözletét, akik érdeklődtek iránta: így vagy úgy keresték – telefonon, emailben, velem való személyes érintkezés útján stb. Ma ugyanis megint nála töltöttem egy órácskát.
Sok mindenről beszélgettünk, belekapcsolódott egy betegtársa is, aki az egészségügyben dolgozik, oszt mégis beteg. (Nem reumára szakosodott.)
Ma nagyon készültem a látogatásra.
Direkt addig kerestük Micával Tücsi fülből lógatható nyakba való rádióját, míg nyomára nem bukkantunk. Vittem boldogan, hogy biggyessze a mobilja alfelére a csatlakozót, s máris az övé lehet az egész URH-s vételsáv.
Mondom, hogy készültem a látogatására.
Jó méretű, nem túl hosszú, lestrapált, eredeti, régi rajzolatú Szentjánosbogár-pólókat vittem neki, hogy kedvére tornásszon bennük.
És még ez sem minden.
Elmondtam, hogy most már többfajta „vérlenyomorin” tablettát is szedek, mégis ide-oda mászkál a tenzióm. (Na jó, bizonyos értékek között.) Jobb szeretném, ha megállapodna, de egyelőre nem teszi. Érzékeny az idegi történésekre, de a testi munka végzésére is.
Mindjárt a végére érek a látogatásnak.

Mint mondtam, ma kifejezetten tudatosan indultam az irgalmasokhoz.
Az otthon és az irodában fellelhető valamennyi aprópénzt összeszedtem, borítékba vágtam, hogy együtt befektessük. A kávéautomata ugyanis ötforintost és attól felfelé mindenféle használatban lévő érmét elfogad. Kiváló alkalom egy forró csokoládé elfogyasztására édes kettesben. Miközben élvezzük a gőzölgő nedűt, külön jó érzéssel tölt el, hogy megszabadultam 28 olyan pléhpénztől, amelyet a koldusnak is szégyellnék odaadni. 
Apropó koldus. A téma örökzöld, de mára mintha még örökzöldebb volna. Nem tudom, jó-e, ha adok valamelyiküknek?
Az egyik jezsuita azt mondta: Én mindnek szoktam adni, mert ugyan feltehetőleg kilenc visszaél jóindulatommal, de a tizedik csakugyan rászorul, számára tehát igazi segítség lesz adományom.
Mára egyebekben olyannyira elszaporodtak a koldusok, hogy mindenhová jut belőlük. A templom bejáratnál is legalább ketten állnak, olykor hárman. Nekik még sose adtam.
De mi is történt ma?
Megyek kifelé a miséről műanyag szatyrommal a kezemben, már túl vagyok a kolduskordonon, mikor észreveszem, hogy a térdeléshez használt textilpárnát is leemeltem a padtámla fogasáról. Visszavittem hát, és kezdtem elölről a kijövetelt. Az előttem kifelé igyekvő középkorú pasas megszólítja az egyik koldust: Szevasz, Ferikém! Hoztam neked reggelit. S nyújtja át a sztaniolba csomagolt szendvicset. A másikának is adott.
Meglepett a jelenet.
Lehet, hogy ezek csakugyan nincstelenek? Lehet, hogy nem a reggeli felesre kell a pénz nekik?
Már-már azon voltam, hogy írok egy rövidet arról, hogy hogyan lehet darizással öt perc alatt megkeresni valakiknek a reggelire, esetleg ebédre valót is. Az elképzelt pihent agyú történetet mégsem írtam meg, mert nem akarok ötletet adni a lejmoláshoz, másfelől csakugyan tisztes szegény a koldusok egyik fele, még ha nem is tudom, hogy melyik fele az.
Az ő méltóságukkal se szeretnék packázni.                

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr505168354

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása