Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2009.04.19. 10:25 emmausz

Bár szék

Régóta van nekünk egy bárszékünk. Évekkel ezelőtt kukázta valamelyik gyerekünk lomtalanításkor. Se színe, se fonákja, a festék rég elhagyta a magasított konyhai széket. Támla nélküli kerek falap az ülőkéje, de mert a balkonon ázott sokáig, kissé megvetemedett. Lábai meg méretben nem stimmolnak a konyhánkhoz. Alacsony neki az előkészítőpult, és minden, hiszen csakugyan nem bárunk van, hanem konyhánk. Tegnap elhatároztam, hogy használhatóvá teszem: levágok a lábaiból, amennyit csak lehet, hogy alkalmas ülőkévé alakuljon, ha már itt alkalmatlankodik a nyakunkon. Van itt egy lemezvágó fűrész, a nyeléből is van még egy csonk. Megragadtam, és a jelölt darabkákat levagdostam a lábakból. Sejthető volt, hogy billegni fog az istenadta bútorja, mert négy lába van, amiből egyik biztos rövidebb, mint kellene. (Mondtam, hogy vetemedett az ülőkéje, így onnan mérve nem kaphattam helyes vágási méreteket. Ha széklábat kurtítotok, ne ezt kövessétek, hanem a talpaktól mérjétek vissza, mennyi jön le belőle.) Mindegy. Arra fogtam az egész pancserséget, hogy gimnazista koromban lakatoltam és nem asztaloztam, mint az osztály másik fele. Így vasalni tudok, de fázni nem, vagy nem annyira.
Azért nem adtam fel.
Levágtam még háromszor egy-egy korongot a talpakból, de még ekkor is billegett a bútor. Találtam egy fareszelőt műanyag nyéllel. A nyél kijárt a reszelőből és repedt volt (kínai). Kerestem hát pillanatragasztót. Alaposan belecsurgattam a léből a nyélbe. A kellő idő eltelte után (pillanat, hiszen pillanatragasztóról van szó) nekiálltam lereszelgetni a felesleges faanyagot a hosszabb lábakból. Ám a pillanat elmúlt, a ragasztó pedig mégse kötött meg, kifolyt az ujjaimra, és kezdte hozzáragasztani őket a nyélhez. Velem nem tolsz ki – gondoltam, leszabtam egy nagydarab konyhai papírtörlőt, rácsavartam a ragasztótól nedves részekre, és folytattam a reszelést. Mikor elértem egy elviselhető szintet (alig is billeg a mocskossa), abbahagytam a gyötrődést, és nekiláttam, hogy a merevítő küllőket beragasszam a helyükre, mert hogy a lécek is elengedtek itt-ott. (Egy töröttet kicseréltem épre.) Megszületett hát egy ütött-kopott fabútor, én meg még tíz percig vakartam előáztatott bőrömből a pillanatragasztót. Ciános szagát még most is az orromban érzem.
Tanulság:
Ha gyors sikert akartok, számoljátok előbb meg a széklábak számát. Ha nem három, ne fogjatok a munkához. A három láb soha nem lesz instabil, legrosszabb esetben egy kissé lejteni fog valamerre a szék ülőkéje.
Megjegyzés: fotózni jobban szeretek.
PS.: Múltkor Ancsa érdeklődött, jobb-e már a vérnyomásom. Íme a tegnap este mért adat: 116/74. Igaz, hogy 10 féle bogyót majszolgatok az előírt ritmusban. 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr75168401

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása