Még egy járműről kell megemlékeznem. Egy bicikliről. (Ugyancsak tegnap volt a critical mass, egy biciklis egyesület többtízezres felvonulása Budapest utcáin. Korábban Kata, most meg Mica kerekezett velük jó 40 km-t.) De a ma reggeli Mountain Bike-snek ehhez nem volt köze. A HÉV-vel párhuzamosan hajtott be a fővárosba, tán dolgozni. Egyszer csak elengedte a kormányt, és megtartva eredeti irányát kerekezett tova. Elővett egy papírzsebkendőt, kifújta az orrát, elrakta a kendőt, majd komótosan újra rátette kezét a kormányra. Ha nem sikerült volna manővere, bizony nagyot taknyolt volna. Így csak kicsit, mert mint említettem volt, a pzs-t használat után zsebre vágta, s maga meg a nyeregben maradt.
2009.04.20. 14:00 emmausz
Oldtimerek és Newtimerek
Ma reggel láttunk egy oldtimer kocsit. Nem volt a maga idejében se nagy
siker a Skoda Felicia, mert ha információim nem csal és emlékezetem se, nagyon
borulékony volt. Tegnap viszont tragacsok felvonulása tartatott Budapesten, így
lehet, hogy ma a tűzpiros sportkocsi kora reggel ott virított a Szentendrei
úton, biztos hazafelé tartott. Sok nyűg van az ilyenekkel. Nehéz szerezni
hozzájuk alkatrészeket, drága az üzemeltetésük, rossz hatásfokon dolgoznak, technikailag
zoknik a mai kocsikhoz képest. Valahogy úgy vagyok velük, mint a
gőzmozdonyokkal. Csakugyan erőt sugároznak, mert hangjuk akkora volt, mint az
elefánté, de a gőzösök hatásfoka 7%-os volt, és kimutatták, hogy nem igazán
fejleszthetők 25% fölé. Okádták a füstöt, s mehettél a szemészetre, ha nem
sikerült a kalászmód beléd mászó szénport-kormot kipislogni a szemedből. Persze
a robbanómotorok se tökéletesek, benzinmotor 45%, diesel 50%, villanymotor akár
70% hatásfokkal is dolgozik. Legjobb motornak az áramátalakítót tartják 90%-on
felüli teljesítménnyel, ám trafóval nem lehet járműt hajtani.
Még egy járműről kell megemlékeznem. Egy bicikliről. (Ugyancsak tegnap volt a critical mass, egy biciklis egyesület többtízezres felvonulása Budapest utcáin. Korábban Kata, most meg Mica kerekezett velük jó 40 km-t.) De a ma reggeli Mountain Bike-snek ehhez nem volt köze. A HÉV-vel párhuzamosan hajtott be a fővárosba, tán dolgozni. Egyszer csak elengedte a kormányt, és megtartva eredeti irányát kerekezett tova. Elővett egy papírzsebkendőt, kifújta az orrát, elrakta a kendőt, majd komótosan újra rátette kezét a kormányra. Ha nem sikerült volna manővere, bizony nagyot taknyolt volna. Így csak kicsit, mert mint említettem volt, a pzs-t használat után zsebre vágta, s maga meg a nyeregben maradt.
Még egy járműről kell megemlékeznem. Egy bicikliről. (Ugyancsak tegnap volt a critical mass, egy biciklis egyesület többtízezres felvonulása Budapest utcáin. Korábban Kata, most meg Mica kerekezett velük jó 40 km-t.) De a ma reggeli Mountain Bike-snek ehhez nem volt köze. A HÉV-vel párhuzamosan hajtott be a fővárosba, tán dolgozni. Egyszer csak elengedte a kormányt, és megtartva eredeti irányát kerekezett tova. Elővett egy papírzsebkendőt, kifújta az orrát, elrakta a kendőt, majd komótosan újra rátette kezét a kormányra. Ha nem sikerült volna manővere, bizony nagyot taknyolt volna. Így csak kicsit, mert mint említettem volt, a pzs-t használat után zsebre vágta, s maga meg a nyeregben maradt.
Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr655168402
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.
Utolsó kommentek