Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2009.09.25. 21:53 emmausz

Bogarak

19. este. Tücsök = Tücsi állapota változatlan. Dagadt a térde, jegeli. Kevésbé hajlik, mint szeretné(k), fájni viszont folyamatosan fáj. Egyelőre marad a szanatóriumban. Azért kistartoltunk az udvarra, hogy kicsit levegőn is legyen, kicsit megmozgassa tagjait, egyáltalán, hogy felkeljen ágyából. Elmeséltem eseményekben és telefonokban dús esténket, és hogy mennyire meglepett szobrocskáival. Köszöntem neki, és köszönöm most is. Mondtam neki, hogy olyan egyedi ötlet, melyet nehéz lesz jövőre überelni, márpedig a léc könnyen egyre magasabbra kerül. Ettől meghökkent. Mondom neki gyorsan hozzátéve: Ez csak vicc, minden évben vehetsz egy flakon Betadine sampont, és el van intézve a névnapom, születésnapom.
Hazafelé elmentem a fényképezőgépért. A mester szerint csak az akkukkal lehet baj, mert a gép tökéletes. Hát jó. Most Mica új töltőjén a négy új akku. Ha műxik a gép, lefényképezem a Krakkóból hozatott klezmer-kvartettet. Addig a lemezjátszó tetején díszelegnek a gurál-faragások. Van bennük egyfajta groteszk humor, könnyedség és játékosság. Nekem már ott megtetszettek, amikor nyár elején Lengyelországban jártunk.
Éppen tegnap beszélgettünk arról, hogy mindig zavart, ha egy nekem tetsző könyvet nem vettem meg az antikváriumban. Utóbb hiába kerestem, sose sikerült megszereznem, amit egyszer kihagytam. Lám így jártam a szobrokkal is. Csak szemeztem velük a Ryneken. Tücsi meg meghozatta őket. Én már rég lemondtam róla. Ugyanaz a szitu. Ha valami tetszik – és módodban áll beszerezni –, érdemes megvenni, mert utólag még mindig elajándékozhatod, ha nem igazán arra gondoltál, amit nyújt. De ha kihagyod, általában vége egyszer s mindenkorra.

Még egy bogár. Évek óta keresek egy nótát. Ma megtaláltam és elkísértem keletkezése forrásáig. 4/4-es tempójú dallamára az 50-es években tornásztak az általános iskolában egy rendezvényen. Szentjánosbogár a címe, és ragtime-nak gondoltam. Bár jazz-zenekarok vették pártfogásukba, német eredetű a szám. Emlékezetes volt újrahallani a Titanic c. filmben, ahol a szalonzenekar többek között ezt is eljátszotta. Kutatási eredményeim szerint a zeneszerző a berlini operettista Paul Lincke, a mű eredeti címe Glühwürmchen Idyll, azaz Szentjánosbogár idill. Műfaját tekintve kabarédal – szöveggel, zongorakísérettel. 1902-ben írta a komponista, és angolszász területen Glow-worm névben vált ismertté. Ennyi adat birtokában utána lehet menni a youtube-on. Azért érdekelt, mert a jezsuita Szentjánosbogár-bulik bevezető zenéje lehet. Az érdekesség kedvéért megemlítem, hogy létezik egy Lightfly samba című szám is, szintén alkalmas bulik bevezetőzenéjeként. Az angol három kifejezést használ a Szentjánosbogárra. Ez nem könnyítette meg a keresést. A teljesség kedvéért ideírom a harmadikat is. Legyenek most már együtt: Light(n)ing bug (US).

Zárógondolatként még elmondom, hogy valakinek megemlítettem: Volt néhány elvarratlan szál még életem korai szakaszából. Ilyen volt egy, csak apai nagyanyám által énekelt karácsonyi dal, melynek a szövegvariánsára egy felvidéki újságban leltem a neten, annak alapján, amire emlékeztem a dalszövegből. De a dallamnak csak foszlányai jöttek vissza 55 év távlatából. Most karácsony előtt hatalmas ajándékképpen valaki lemezre énekelte a nótát. (Később stilisztikai apropóból még egyszer szeretnék írni róla.) Nos, beszélgető partnerem is elmondta, hogy lány korában ismert egy hortenziánál kisebb, de ahhoz hasonló virágot, és azóta sehol sem találkozott vele. Csak a közelmúltban, Erdélyben. Ő is úgy megörült neki, mint mondta: nincs az a pénz, mely ekkora örömet szerzett volna, mint ez a régi ismerős, mely elveszett, de mostanra megkerült.          

Van ilyen élményetek?

4 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr575168618

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bikfic 2009.09.26. 22:03:48

Nekem hirtelen két ilyen jut eszembe, mindkettő ált. iskolai emlék és mindkettő zenei. Az egyik a Kis fenyő az erdőn c. dal, amire egy netes fórumon találtam rá évekkel ezelőtt, a másik pedig sajna, ezidáig még nem oldódott meg: pedagógusnapra tanultunk egy dalt az iskolában, a dallamát tudom, de a szövegére csak töredékesen emlékszem, pl. ilyen mondat volt benne: "... a mi jó tanítónk derűs jóreggelt mond ...". Szóval, szerintem mindenkinek vannak ilyen "bogarai". :)

mick · http://emmausz.freeblog.hu 2009.09.26. 23:11:22

A google nekem ezt súgja, mit szólsz hozzá? Szabó Lőrinc: Köszöntő Érzés, tudás tiszta méze gyűlt a szívbe, gyűlt az észbe; betűk hordták: ők a mi lelkünk aranyméhei. Züm-züm, rétet, virágot, bejárták a nagyvilágot, s ma mint hála, mint kiáltás csordul szívünkből az áldás: "Éljen tanító bácsi!" Fel Csupa napfény az út, s mire 8 óra múlt, a mi osztályunk már együtt ül, és a jó tanító, derűs jó reggelt mond, s szeme gyöngéden reánk tekint. Fog is rajtunk a szó, vele dolgozni jó tudjuk Ő mutat nekünk irányt. Látjuk tisztán a célt, együtt mindenkiért, s híven szolgáljuk majd szép hazánk. S ha az évek során, közös munkánk után egyre széledünk, mi szerte szét, szívünk őrzi tovább, a legdrágább barát, drága tanítónk tekintetét. Fel Üdv. Miklós

bikfic 2009.09.27. 13:19:30

Köszönöm, Mick, ezt régebben én is megtaláltam, de ebből csak a 2. és 4. versszak emlékeztet a mi régi szövegünkre (talán ebből a versből koppintották a dalt némileg átfogalmazva?)

mick · http://emmausz.freeblog.hu 2009.09.27. 18:46:19

Nagy valószínűséggel igen. Üdv Mick
süti beállítások módosítása