Az ötvenéves anekdota szerint azt USA-ban tartott nemzetközi reklám-szaktanácskozáson feláll egy hirdetológus, és azt mondja: „Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Én évente 1 millió dollárt költök reklámra. Bizton tudom, hogy a befektetett összeg fele kidobott pénz. Csak azt nem tudom, hogy melyik fele!
Eddig a történet.
Persze jó az amerikaiaknak, mert eszerint a szakma 50%-os hatékonysággal dolgozik. Ha 55 md dollár/év a ráfordítás, legalább 27,5 md hasznosnak bizonyul. De mit mondjon a magyar hirdető, ha ránéz arra a háromoldalú hasábokat forgató plakátgépre, melyet ma lefotóztam?
És melyet egyedül pihent agyú rejtvényfejtők képesek megfejteni némi munkával.
Az ott elhaladók csak azt látják, amit a fotós.
Ez is olyasvalami, ami elég sok pénzbe kerül – és nem működik.
Illetve ez nem egészen igaz.
Működik, csak éppen rosszul és feleslegesen.
A gép szorgalmasan forgatja a hasábokat, melyek ehhez képest soha nem adnak tiszta ábrát.
Egyet megmutatok közülük.
2011.01.05. 15:45 emmausz
Költséghatékony reklám
Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr175169208
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.
Utolsó kommentek