Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2012.09.06. 21:12 emmausz

Ebből nem lesz szalonna

Ha azt mondom, erős szilva, mindenki szilvapálinkára gondol, amelynek a szeszfoka meglehetősen nagy.
Ha paprikáról mondom, hogy erős, akkor a kapszaicin-tartalmára gondolok, mégpedig arra, hogy nagyon is sok van benne, vagyis nagyon csípős.   
Ma megismerkedtem az erős szilvával, amelynek 0 szesztartalma volt, mégis erősnek bizonyult.
Mindenki tudja, hogy azért piros a kék szilva, mert még zöld.
Nos, hát én egy ilyen piros szilvát vágtam négybe. A nejem kiskésit használtam e célra. Azért tettem ezt, mert ránézésre is nehezen birkózott volna meg a gyümölccsel a protkóm. 
Négybe vágtam hát, és arányosan elosztottam a szeleteket: jobbra egy, balra egy – az arányos terhelés miatt.
Nos, ez a szilva erős volt, nagyon erős. Hogy ne lett volna az, hiszen a falatozókéssel előttem paprikát vagdosott az asszony.
A meglepetésen túl semmi izgalom nem ért, sőt bizonyos kulináris értékről is beszámolhatok. van abban valami izgalmas, amikor paprikaerős, csípőspaprika-ízzel gazdagított egy szilva.
Igazi hungaricum.
Kóstoljátok meg!
***
Ma elkezdtem a sétálást. Az erős napsugárzást némileg enyhítette az élénk szél. A Duna-partot választottam, mert látni akartam, mekkora a víz. Mint tudjátok, a Tisza Záhonynál térdig gázolva átjárható. A Duna vízállása magasabb, mint amire számítottam.
A mart rézsűje száraz, mint a lúdfing, és a szokott zöld helyett dohányszínű. „Tikkadt szöcskenyájak legelésznek rajta.” (szikkadt töcskenyájak :)
Útközben olvastam egy panelházon a hirdetést: Ruha turi. (Second hand, ruhaturkáló). Szerintem jobban idomulna egy bevált névhez, ha így hívnák: Túró ruhi. Ez se hangzik hülyébben, és legalább beugrik a nagyérdeműnek a Túró Rudi asszociációja.
Elindul a nyálelválasztása, miután ő maga meg
elindul a Túró ruhiba.
Útközben szorgalmasan csattogtattam a f.gépet, mígnem kiírta, hogy a memóriakártya betelt.
Ekkor HÉVre szálltam, és hazaiszkoltam.
Mindjárt nekilátok a képanyag feldolgozásának.
***
Itthon egy meglehetősen hivatalos szöveg magyarításán dolgoztam. Akármeddig csiszolgatom, marad alapjában véve a bükkfanyelv. Nem lehet lecserélni könnyed stílusúra. Sajnálom. Amit tudtam, megtettem. Kutyából nem lesz szalonna. Az én könnyedebb stílusomban ez így hangzik: Ebből nem lesz szalonna.
***
Még valamit.
Egykor szépen együtt zártuk imával a napot a francia unokákkal.
Most valamelyest ismétlődik a helyzet. A picikével együtt dörmögjük, amit dörmögünk, dúdoljuk, amit énekelünk. Merem ajánlani mindenkinek. Nem kell túlságos bátorság hozzá.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr985169848

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása