Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2015.11.18. 19:47 emmausz

Fél-egész, s ég

Ma dél körül már az ízeket sem éreztem, csak a sóét. Még jó, hogy a só nem veszti ízét. Ám köhögésem mintha... s mintha az orromat is másképpen kellene fújnom. Elhatároztam, hogy egészségesnek nyilvánítom magamat, függetlenül attól, hogy az azért kicsit későbbre remélhető. egészséges vagyok, aki még kicsit köhög, még kicsit fújja az orrát. A balkonon üldögélve tekintetem újra a huszonhat éve szolgáló könyöklőre esett, amelyen festék már nyomokban sincs, korhadása pedig valamelyest elindult. Régi tervemet ma megvalósítottam. Viaszosvászonból csíkokat vagdaltam, és klamnizó géppel „odavarrtam” a könyöklőfa két oldalára a műanyagcsíkot. Így a várható esőzésektől, hótól, jégtől fagyhatástól megóvtam a hűségesen velünk élő alkalmatosságot. Reményeim szerint élettartama meghosszabbodik a manőver által.
Délután átjöttek a gyerekek, együtt vacsoráztunk. Közben hívott Zsu, megérdeklődve, hogy hogy vagyok. Mondom jól. Elbúcsúztunk. Újra csöng a telefon. Ezúttal Ágó unoka keresett, mert a legfontosabb kérdést nem beszéltük meg, nevezetesen azt, hogy jöhetnek-e a téli szünetben Bp.-re. Hát hogy a fenébe ne! – vágtam rá. Fogalmam sincs, mikor lesz a téli szünetük, s hogy akkor mit fogunk csinálni. Feltehetően itthon leszünk s várjuk, hogy megérkezzenek az uncsik a téli szünetre.      
Majd Cs. hívott Kaliforniából, aki feleségével együtt módszeresen hozzálátott példánk nyomán, hogy paleo-étrenden éljen. Rövid idő alatt hat kilót fogyott. Csak így tovább, csak így tovább! – hangzott a biztatás, majd megbeszéltük, hogy a tejtermék ocsmányos, a lencse és minden hüvelyes is az, továbbá az olaj kerülendő, amíg zsírt növesztenek a sertések, s egy almányi gyümölcs a tűrt mennyiség naponta. Ők is ketózisban leledzenek.
Már most tervezik, hogy átjönnek Mo-ra, hogy együtt ünnepeljük a hetven éves szül.napomat. Eddig még nem terjedt a fantáziám. Tényleg legközelebb kerek évszám lesz. Azt mondanám rá, na és..., de nem tehetem, mert másoknak ez láthatóan fontos. Akkor hát szervezés. Tepertőtorta, méhviasz gyertyákkal, mézes citromlé, házilag készült műfagyi, ill. a fenét. Mindenki ehet-ihat, amit csak akar, mi meg kerüljük a szénhidrátokat.
119. ZSOLTÁR. A TÖRVÉNY DICSÉRETE 
Dalet

Lelkem a porban hever, szavadhoz híven önts belém életet! Feltártam előtted útjaimat, s te meghallgattál, taníts meg törvényeidre! Értesd meg velem döntéseid útját, s én odaadón fürkészem csodáidat. A gond könnyeket fakaszt lelkemből, szavaddal emelj föl engem! Tarts távol a hazugság útjától, add meg nekem törvényed kegyelmét! Igazságod útját választottam, útmutatásod után kívánkozom. Alkalmazkodom parancsodhoz, Uram, ne engedd, hogy szégyent valljak! Rendelkezéseid útján akarok haladni, hiszen szívemet kitágítottad.
He Mutasd meg, Uram, parancsaid útját, annak követésében legyen a jutalmam. Adj értelmet, hogy megtartsam törvényedet, s kövessem egész szívemből! Vezess az úton, amelyet te szabtál, mert tetszik nekem. Szívem a te bizonyságaidhoz vonzódjék, ne a hitvány nyereséghez! Fordítsd el a szemem, ne lássa a hiábavalót; szavad által adj nekem életet! Váltsd valóra, amit szolgádnak ígértél, amit azoknak mondtál, akik félnek téged. A gyalázatot, amitől félek, tartsd távol tőlem, és végzéseid tegyenek vidámmá! Lám, törvényed után vágyakozom, s mivel igaz vagy, adj nekem életet! Közöm. Ami nem tetszik, a kapcsolatfelvétel hangneme: Igazán sokféle programot javasol az Istennek a zsoltáros (önts belém, taníts meg, emelj föl, tarts távol, add meg, ne engedd, hogy..., mutasd meg, adj, vezess, fordítsd el a szemem, váltsd valóra, tartsd távol...). Pedig nem az a lényeg, hogy az Úr megtegye, amit mi kérünk, hanem, hogy arra tereljen, ahol üdvösségünk lakik. Ez volna analóg azzal, hogy legyen meg a te akaratod. Ugyanis üdvösségünk az ő akarata. Ami tetszik: Szívem a te bizonyosságaidhoz vonzódjék. Na, ez dolgozik bennem. A vágy az Úr bizonyosságaira.  

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr888089746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása