Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2015.11.22. 05:44 emmausz

Hajnalban, hajnal előtt

Nem terveztem, de kevesebb alvás elég mostani állapotomban. Törekszem sokáig fennmaradni, tegnap pl. este 11 lett, mire elszántam magamat a lefekvésre. S éjszaka olykor felébredve bámulom a digitális kijelzőt. Még csak 2 óra, még csak fél négy stb. Egyelőre abban maradtam magammal, hogy öt óra előtt nincs felkelés, nincs felöltözés, mert zavarná társecskám nyugalmát, de meg aludni, feltöltődni muszáj, és kész. Hiába pislog rám az óra négy óra húszkor, harminckor, negyvenkor – maradok. 4.50 az a limit, amikor kikelhetek az ágyból, hogy feltegyek vizet a reggeli kávéhoz. Addig nincs fegyelmezetlenkedés. Pedig sokszor korábban szeretném befejezni az éjszakai forgolódást. Nem véletlen, ami velem történik. Részben korom teszi, hogy kevesebb alvás is elég, részben a paleo-k. étrend. Annyi energiát halmozok fel ezekből az ételekből, hogy jobban bírom a terhelést, kevesebb alvás elég, mint annak előtte.
Aztán a reggeli csendben mondom az olvasót. A családunkért (vajon van-e köztünk, aki kikérné magának?); a közösségért, néhány tagjáért, azokért, akiknek különösen is szükségük van rá, az ifjúságért (lehet, hogy köztük is akadna, aki kikérné magának?); az egyházért, a klérusért (köztük tán csak nem akad, aki elutasítana azzal, hogy érte aztán ne); végül ezért a békétlen világért (bőven elképzelem, hogy sokan visszautasítanának, de nem tudnak, mint ahogyan nem lehet levakarni a keresztvizet sem, ha valakire ráöntötték). Ahogyan szembesülök a problémákkal, sokszor eszembe jut: Tán nem jól imádkozom? Ám rendre elhessegetem magamtól ezt a feltevést. Nem lehet rosszul imádkozni. A szándékom töretlen, a figyelmem nemritkán szórt. A kettőből alakul az a mix, ami ilyen vagy olyan, de szándékoltan pozitív.
Napjában meg egy sóhaj az elhunytakért, s újra a világ történéseinek jobbra fordulásáért. Ugyancsak kérem az Úti Boldogasszonyt, hogy legyen velünk, amikor autóba ülünk. Szamár dolog másnak balesetet okozni, vagy ilyennek áldozatává lenni. E közbenjárást kérő imát a jezsuitáktól tanultam.
A nap tehát hajnalban indul, és este 10-11 h-ig tart. Közben kétszer étkezünk. Kb. 9 órakor, és kb. 17 órakor. És nem vagyunk éhesek. Noha ma egyértelművé vált: súlyomat két számjeggyel le lehet írni. Most 99,7. De jó.   
Ha azt mondom: Krisztus győz, uralkodik és parancsol, nem biztos, hogy képben vagy, de ha azt, hogy Christus vincit, Christus regnat, Christus imperat! – akkor az mindjárt magyarul van. Persze, mert hát ma Krisztus Király ünnepe van. Nagyon szalad az idő.         

119. zsoltár. A törvény dicsérete
Nun
Szavad fáklya a lábam elé, világosság az utamon. Esküt tettem és megtartom, s követem, amit elrendeltél. Mennyire megtört vagyok, Uram! Tarts életben, amint megígérte szavad. Fogadd tetszéssel ajkam áldozatát, és taníts meg parancsaidra. Életem mindenkor teli van veszéllyel, de törvényeidről meg nem feledkezem. A bűnösök csapdát állítottak nekem, de törvényedtől akkor sem tértem el. Végzésed az örökségem és szívemnek örökre gyönyörűsége. Késztetem a szívem, hogy törvényedből éljen, hűségben mindörökre.

Szamech
A megosztott szívtől irtózom, törvényedet szeretem egyedül. Te vagy védelmezőm, te vagy a pajzsom, szavadban megbízhatom. Gonosztevők, hátráljatok! Én megtartom Istenem parancsát. Fogadj el engem ígéreted szerint, akkor élni fogok! Ne engedd, hogy csalódjam reményemben, 

siess segítségemre, akkor megmenekülök, és intézkedéseidre figyelni fogok. Akik elfordulnak törvényedtől, azokat elveted, mert minden törekvésük csalás. A gonosztevőket, mint salakot kiszórod, azért szeretem parancsaidat. Testem remeg előtted a félelemtől, reszketve nézem ítéletedet.
Közöm. Azt mondhatod, hogy eretnek, azaz válogatós vagyok, mert kiemelek néhány gondolatot egy-egy zsoltárszakaszból. Kiemelek hát. Ez arra módszer, hogy kitűnjék: mi szólított meg olvasás közben. Ilyen hívószavak: taníts meg parancsaidra; azaz teljesen el akarom sajátítani törvényeidet. A bűnösök csapdát állítottak nekem, de törvényedtől akkor sem tértem el. Ez a kijelentés mutatja, hogy nem csupán elmélet nekem a törvény, hanem a megpróbáltatások ellenére él bennem és tartást ad. A megosztott szívtől irtózom – mondja az Úr. Utóbb még egyértelműbben fogalmaz: a langyosakat kiköpi a szájából az Úr. Rám is vonatkozik: a felismert jót kell követnem, tennem.    

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr148097756

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása