Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2016.02.27. 12:37 emmausz

Jelez-e a test?

Felnőttként környezetemben többször felfigyeltem arra a megfogalmazásra, hogy kitapasztaltam, hogy mi tesz jót egészségemnek, és akad-e olyan valami, ami kifejezetten kerülendő, mert ártalmas. Figyeld meg magadon, hogy mi árt! Ühüm, bólogattam rendszeresen ezekre a hatalmas jó tanácsokra. Párhuzamosan némi keserűséggel vettem tudomásul, hogy magam nem rendelkezem azzal a képességgel, hogy halálbiztosan kiválasszam az élelmiszerek között azokat, amelyek ártalmasak, hogy így kerülhessem őket. Mindenevő lévén semmi sem ártott: soha az epémre, a májamra, a vesémre s egyéb szerveimre panaszom nem volt, de még ha lett volna, akkor se biztos, hogy meg tudtam volna mondani, hogy mi ártott meg nekik. Egy alkalommal egy hasi UH-vizsgálat 2 cm-es májnagyobbodást mutatott. Mit kell tennem? – kérdeztem. Semmit – hangzott a lakonikus válasz. Ugyanígy CT-vizsgálat 10 éve megállapította, hogy kb. cseresznye nagyságú ciszta van az agyamban. Újra feltett kérdésemre, hogy mi a teendő, újra ugyanezt a választ kaptam: Semmi, annál is inkább, mert hihetőleg csecsemőkorom óta ott van az, mára betokozódott állapotban.
Az ételek közül nekem minden ízlett, és minden hizlalt. Pontosabban csaknem minden. A fehérjék nem. Egyszer Atkins-diétával, amely megengedi a tisztességes adagok elfogyasztását, de csak az általa meghatározott körön belül (húsok, állati fehérjék, tojás, tej, túró, tejfel, sajtok), 25 kilót fogytam. Utóbb azzal a diétával, amely a tejfélét is mellőzendőnek titulálja, 28 kilót.
De máig nem tiszta előttem, hogy mi ártott korábban, s mi nem azokból az ételekből, italokból, amelyeket elfogyasztottam. Az ötvenes évekből hallom öreganyám hangján: „Fiam, az a tied, amit megeszöl.” No, hát én megettem mindent, és igen ritkán hánytam attól, amit megettem. Talán ez is volt a baj. Nem jelzett a szervezetem.
Van, akié jelez?
Van, aki képes érzéseire támaszkodva beszabályozni, hogy mi árt neki, és mi nem?
Csodálnám, ha így lenne.  
Ízelítő a Bölcs 16. f.-ből
Egyiptom és Izrael: átokállatok és fürjek

Népeddel jót tettél. Gyötrő éhségük csillapítására – csodálatos eledelt – fürjeket adtál nekik táplálékul. 
Egyiptom és Izrael: sáskák és rézkígyó
Azokat megölte a sáskák és legyek csípése, és nem volt orvosság életük megmentésére, mert rászolgáltak, hogy ilyen lények révén bűnhődjenek. Fiaidnak azonban még a mérges kígyók fogai sem tudtak ártani.
Egyiptom és Izrael: az elemek
Az istenteleneket, akik tagadták, hogy ismernek, erős karod ostorozta; szokatlan zápor, jégeső és félelmetes zivatar üldözte és tűz emésztette őket. Ezzel szemben népedet angyalok eledelével tápláltad... te szavad tartja meg azokat, akik benned bíznak. Közöm. Sok igazság van a leírtakban. Az Isten az embert nem tagadja meg, bőséggel és ínséggel egyaránt nevelni kíván minket, magához kíván vezetni mindenkit.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr208423630

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása