Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2021.04.27. 09:19 emmausz

Mi volt?

A közelmúltban említette a kérdést, mi volt előbb a tyúk vagy a tojás. A gordiuszi csomót az adja, hogy a tyúk feltételezi a tojást, a tojás feltételezi a tyúkot, mindkettő pedig feltételezi Istent.
A példa eljátszható minden állattal, sőt az emberrel is. Mi volt előbb a magzat, vagy aki kihordta? Esetükben ugyancsak a feltételezésnél kötünk ki. De elmélázhatunk azon is, amin már Radnóti Miklós is elmélázott, hogy Ádámnak nem volt köldöke, mert nem anyától született. Ha ez igaz volna, akkor gyerekei és az összes utóda mutáns, mégpedig nagyon is az. Honnan lett Évának a magzatjait tápláló köldökzsinórja? Persze ezeket csak a Bibliát betű szerint értelmezők kérdezhetik. Azonban a kérdés akkor is a levegőben lóg, ha az evolúció hívei vagyunk.  
***
Ma reggel misére indultunk. Mondom feleségnek lefelé menet a lépcsőházban, miközben lerohantam a lépcsőn: Régen így le tudtam robogni az emeletről, ma meg már nem megy. Nevette, s hozzátette, hogy régen felfelé is képesek voltunk rohanni. Régen… Régen olvastam Grätzer József SICC. c. munkáját, s benne ilyeneket: Adorján, hármat ugrik a létrán. Mi meg azon versenyeztünk, hogy ki tud magasabbról leugrani, s fordítva, ki tud több lépcsőnyit felugrani. Mára csak az emlék maradt.  
Emlékszem, amikor udvaroltam, s feljártam a Marek J. utca harmadik emeletére, sokszor eszemben volt, hogy most megy a dolog, de mi lesz később a rokonlátogatásokkal, amikor megöregszem? Nem lett semmi. Azaz egyszer már igen korpulens koromban megreccsent alattam a körgang egy részén a beton. Attól kezdve a másik irányban tettem meg az ajtajukig az utat. Majd eladták a lakást. ez oldotta meg problémámat. Mára már ennek is csak az emléke maradt.
***
Ha le kell térdelnem, érzem, hogy testem milyen nehéz. Csakúgy, mint Villon akasztott embere. Fogynom kell további 10-12 kilót. Talán megy egy nagy lélegzetvétel után. Reggel egy karéj kenyérkét ettem meg. Nem kapkodom el, de eltökélt vagyok.
Eltökéltégem újra gyerekkoromat hozza vissza. Ha sakkoztunk és én vesztésre álltam, nemritkán megfenyegettem ellenfelemet: Mostantól kezdve kaszabolok! Ám kijelentésem elég röhejesnek hathatott, hiszen nemigen maradt bábum, amivel kaszabolhattam volna.       

   

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr1316514168

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Meg nem értett 2021.06.20. 22:04:43

"A közelmúltban említette a kérdést, mi volt előbb a tyúk vagy a tojás?" A kakas.

"mindkettő pedig feltételezi Istent." Végre,valami jó.
süti beállítások módosítása