Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korri... (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közös... (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!

Utolsó kommentek

  • exbikfic: Mielőbbi gyógyulást kívánok! (2024.02.14. 22:27) Hamvazószerda
  • exbikfic: Gyors javulást és teljes gyógyulást kívánok! (2022.12.09. 23:35) Covid
  • esperanto: Az ablakon bestírol Azt hiszi a szeme fírol Nem fírol a szeme Bekrepált a spine ez így jobban rímel (2022.08.24. 11:10) Versek így meg úgy
  • Klára Enikő Ágnes Hegyi: Köszönöm, Miki, a megfelelő reakciót! Visszafogott, ember léptékű! Élatfogytiglan kell talán korrigálni az embereket és dolgokat - és magamat is persze. Minden jót! Klári (2022.04.06. 11:07) Ide figyelj...
  • exbikfic: Mick, idézgesd csak azokat az utcákat, neked (és remélem, másoknak is) való téma lesz most a közösben! :) (2022.02.21. 16:33) Járt utat járatlanért el ne hagyj!
  • Utolsó 20

2022.04.20. 10:15 emmausz

Szóval, cselekedettel, mulasztással

Légy az, akiből árad a nyugalom.
Légy az, akire nem hat a hatalom.
Nyújtsd oda, hol kérik a kezed.
S menj oda, hol fázik a szeretet.
                         (Gárdonyi Géza)
Az író négy féle tanácsa. Soronként egy. Rám vonatkoztatva:
1. Belőlem addig árad a nyugalom, amíg ki nem hoznak a sodromból.
2. Próbálom elképzelni, hogy akad-e valaki, akire nem hat a hatalom. Magam azért próbálom tartani a tisztes távolságot.
3. A kezemet vagy nyújtom, vagy nem. Ha valamit eleve kudarcosnak ítélek, oda alighanem nem nyújtom a kezemet. Voltak már ilyen állásajánlatok: Ugye, te tudsz három-négy nyelvet; ugye van mérlegképes könyvelőid, ugye eljössz beszélgetni a rádióba a zenéről, ugye elmeséled életedet a jubileum alkalmából. Hát nem tudtam, ugye nem volt, nem is vállalkoztam az interjúra sem, viszont minden kérőt biztosítottam arról, ha cikket kér a lapjába, elég hamar megkapja.
Ami a 4.-et illeti: Futkoshatnék reggeltől estig, éjjel és nappal, hogy teljesítsem ezt a kérést, és kabátot dobjak a fázó szeretetre. Szerintem a teljesítés koncentrikus körök mentén valósul, és kifelé haladva akarva-akaratlanul lanyhul.
Bőven akad még tennivalóm e téren.          
***
Most az autómat szerettem.
Időpontot kértem gumicserére,
feltöltöttem a víztartályt nyári szélvédőfolyadékkal,
kiszedtem a motorháztető alá szorult növényi hulladékokat,
feltöltöttem a hidraulikát olajjal. Majd
jól becsaptam az ajtót.
***
könyvmegállóból magammal hoztam Parkinson: Parkinson  törvénye c. könyvét. A szerző közgazdász, aki humorosan ír a bürokrácia mindennapjairól. Ismereteivel segíti az irodai kartársakat. Szerintem M.-nak el kellene olvasnia, ha szabadságra megy.  

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://emmausz.blog.hu/api/trackback/id/tr1617812109

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása