Mickey webnaplója

Véleményem a valóságról, annak egy-egy kiragadott darabkájáról. Főleg irodalomszeretetem, vallásom, kedvelt zenéim, saját élettapasztalataim lenyomatai ezek a rövid írások, amelyeket naponként megfogalmazok. Tehát egyfajta napló, füves könyv, önéletírás, (családi) eseménytár, benyomásaim laza szövésű összegzése mindarról, ami körülvesz. Reményeim szerint fotóimmal tarkítva.

Friss topikok

  • Meg nem értett: "Elég Krisztus szenvedésére gondolni, akinek igazán nem volt semmiféle vétke. Élete során folyamat... (2021.06.21. 15:43) Legyen vége már!
  • Meg nem értett: "Mi volt előbb, a tyúk, vagy a tojás?" Rossz kérdésre nem lehet jó választ adni,mert a jó kérdés a... (2021.06.21. 11:40) Irgalmasság vasárnapján
  • Meg nem értett: "Helyi elem keletkezne? Szublimál?" Vagy csak kavitál.(szárazon,azt tán mégse) (2021.06.20. 22:51) Komód és jómód
  • Meg nem értett: Jók voltak! (2021.06.20. 22:35) Rendkívüli kiadás. Apák-napi poszt
  • Meg nem értett: "Azt mondhatom, hogy Isten tenyerén élünk." Ez azt jelentené,hogy van Isten,a tenyere és mi azon é... (2021.06.20. 22:32) Válságos idők

Utolsó kommentek

  • Meg nem értett: "Elég Krisztus szenvedésére gondolni, akinek igazán nem volt semmiféle vétke. Élete során folyamatosan jót tett az emberekkel." Minden jó cselekedet,nézőpont kérdése és feledékenységé. " "Jézus bem... (2021.06.21. 15:43) Legyen vége már!
  • Meg nem értett: "Mi volt előbb, a tyúk, vagy a tojás?" Rossz kérdésre nem lehet jó választ adni,mert a jó kérdés az,hogyan keletkezett a tyúk? A kérdés picit olyan,mint :Isten tud e olyan nehéz követ teremteni,amit... (2021.06.21. 11:40) Irgalmasság vasárnapján
  • Meg nem értett: "Helyi elem keletkezne? Szublimál?" Vagy csak kavitál.(szárazon,azt tán mégse) (2021.06.20. 22:51) Komód és jómód
  • Meg nem értett: Jók voltak! (2021.06.20. 22:35) Rendkívüli kiadás. Apák-napi poszt
  • Meg nem értett: "Azt mondhatom, hogy Isten tenyerén élünk." Ez azt jelentené,hogy van Isten,a tenyere és mi azon élünk. Költői képnek szép,de nem a tenyerén,hanem Isten teremtéséBEN élünk. "Sorsunkra nézve legyen ... (2021.06.20. 22:32) Válságos idők
  • Utolsó 20

Utolsó kommentek:

Meg nem értett 2021.06.21. 15:43:53

"Elég Krisztus szenvedésére gondolni, akinek igazán nem volt semmiféle vétke. Élete során folyamatosan jót tett az emberekkel." Minden jó cselekedet,nézőpont kérdése és feledékenységé. "
"Jézus bement a templomba, és kiűzte onnan, akik a templomban adtak-vettek. A pénzváltók asztalait és a galambárusok padjait felforgatta." Tudom ilyen nem sok van,és ez nem igazán rossz cselekedet,de azért egy picit az,ugye?

Bejegyzés: Legyen vége már!

Meg nem értett 2021.06.21. 11:40:09

"Mi volt előbb, a tyúk, vagy a tojás?" Rossz kérdésre nem lehet jó választ adni,mert a jó kérdés az,hogyan keletkezett a tyúk? A kérdés picit olyan,mint :Isten tud e olyan nehéz követ teremteni,amit nem tud megemelni?

"Szellemi tejre vágyjatok, alleluja! Mi ez, ha nem figyelmeztetés." Így vagyunk ezzel,csak azt vesszük észre,ami már ordít. Az,hogy előtte vagy utána kismillió dolog van amit "figyelmeztetésként" foghatnánk fel,az nem számít. Minden pillanatban rengeteg információ érkezik az agyunkba,ebből a töredékét fogjuk fel,a többit a tudat alatti kezeli,azaz alig vagyunk az életünkre tudatosan ráhatással. Amit mi isteni jelnek vélünk felfedezni,az Isten üzenetének a töredéke,már ha hiszünk a jelekben. Gondolj bele,amit te észre veszel,más elhalad mellette,ilyenkor van az,hogy : "nem hiszem el,hogy nem vetted észre" jelenség. Borzasztó módon szeretjük mindenben látni az isteni cselekvést,tervet,gondoskodást meg egyébként mindent. Ám ezt is úgy,hogy előtte megfontoljuk,hogy milyen érdekem származhat belőle. Milyen módon hasznos vagy káros rám nézve. Imádjuk azt mondani,hogy "ne ítélkezz,ám ha egy vélt isteni jelet látunk,akkor azt mondjuk,isten büntetése,csodája,mondanivalója valami. Itt az isteni jellel megerősítjük az ítéletünket,amit önmagunkban kialakítunk. Tehát olyan,mintha isten direkt olyan jeleket mutatna,ami megmegegyezik az elképzeléseinkkel. Csúnyán mondva,felhasználjuk és manipuláljuk istent. Pontosabban,csak azt képzeljük,mert Istent nem tudjuk befolyásolni,hisz a múltat nem változtathatjuk meg. (aki érti ezt,érti)

"Isten szeme mindent lát" Kibővítve:Isten szeme mindent hall.

Bejegyzés: Irgalmasság vasárnapján

Meg nem értett 2021.06.20. 22:51:55

"Helyi elem keletkezne? Szublimál?" Vagy csak kavitál.(szárazon,azt tán mégse)

Bejegyzés: Komód és jómód

Meg nem értett 2021.06.20. 22:32:23

"Azt mondhatom, hogy Isten tenyerén élünk." Ez azt jelentené,hogy van Isten,a tenyere és mi azon élünk. Költői képnek szép,de nem a tenyerén,hanem Isten teremtéséBEN élünk.

"Sorsunkra nézve legyen meg az Isten akarata." Sajnos a tudatlanságunk (és a reményünk) hiteti azt el velünk,hogy ez így van. Sajnos imádunk szelektálni. Ha ugyanis bíznánk Istenben,akkor nem kérdőjeleznénk meg a történések jóságát. Hisz bárki akin erőszakot követnek el, bárkinek a magzata is hal meg, bármily súlyos betegség éri,azt el kellene fogadnunk Isten tervének. Azonban a legkisebb mértékben bízunk Istenben, mert szelektálunk. Ami nekünk hasznos,az Istennel kapcsolatos,ami nem az a sátánnal. Ahogy éppen kedvünk tartja,úgy értékeljük nagyobbra a veszteségeinket a nyereségeinknél és fordítva. Azaz nem Isten akaratát fogadjuk el,hanem amit így vagy úgy akarunk,annak kell lennie Isten akaratának. "Egészen addig, ameddig nem jönnek azok a hírek, hogy...." Pontosan.

"De azt is tudjuk róla, hogy keres bennünket, s ő maga a szeretet." Milyen helyes istenfogalom! De ha holnap elolvasod az Ószövetség azon részét,hogy Isten csecsemőket gyilkolt a víz özönben,akkor átváltasz mások (amit mára már a sajátodénak vallasz) istenképzetére,és tökéletes logikával elfogadod,hogy Isten gyilkos,méghozzá jogosan és szeretetből ölt. Tehát gondolkodj el az idézet második részén,valóban így gondolod,vagy csak szereted ha megvezetnek.(én mit gondolok? Isten sohasem fordult az ember ellen,világos ,igaz?)

Bejegyzés: Válságos idők

Meg nem értett 2021.06.20. 22:04:43

"A közelmúltban említette a kérdést, mi volt előbb a tyúk vagy a tojás?" A kakas.

"mindkettő pedig feltételezi Istent." Végre,valami jó.

Bejegyzés: Mi volt?

Meg nem értett 2021.06.19. 10:37:35

Mivel te is azok közé tartozol eddig,akik megtűrik a hozzászólásaimat,de nem vitatkoznak velem és nem törlik,szeretném megemlíteni,hogy nagyon szórakoztatóan,színesen és okosan írsz.Lehet,hogy nem írok ezekre,de nem árt ha tudod. Engem elsősorban az istenképzetek és a pszichológia érdekel,ezekhez szólok hozzá. Ha van kedved,nyugodtan reagálhatsz a gondolataimra. (rám felesleges)

"Egy brit papot letartóztattak, mert azt állította, hogy Isten az embert férfinek és nőnek teremtette." Nagyon sok mindent állítunk Istenről,amit valójában mi képzelünk el,ez hívom istenképzetnek. Az idézet önmagában nem is lenne rossz,egyet is értek vele. Azonban rengeteg tévképzetünk van Istennel kapcsolatban,köszönve a zsidóknak és az egyházi vezetőknek.

"Krisztus pedig azt mondja, hogy a hit Isten ajándéka" Ezt azért mondjuk,mert nem tudjuk honnan ered a hit,így végső megoldásként,(mert amúgy jónak tartjuk) Istentől eredeztetjük. Valójában a világegyetem létezése az ajándék,a többi nagyrészt magunkon múlik,ilyen a hit is.

"Ma olyan őrültségeket kellene elfogadni, hogy a csak a fekete élet számít" Nem "csak" a fekete élet számít,hanem a fekete élet (is) számít. Oly egyszerű ám. Az ószövetségben isten kedvencei a zsidók,a szabadulásuk Egyiptomból minden elsőszülött ember és állat halála révén valósult meg. Ezt a mai napig komolyan el is hisszük. Isten tehát kiemelt valakiket. Ezt követjük mi fehér emberek is. Kiemeljük magunkat a feketék mellől és nem vesszük őket emberszámba. A példát pedig a Biblia szolgáltatja,azaz mi is lehetünk rasszisták,mint isten. Ó jaj,istenkáromlás,gondolod. Pedig inkább istenképzet káromlás. Isten nem különbözteti meg az embereket,sem válassza ki egyiket a másikból. Érted?

"A két tábor ellentéte csakugyan áthidalhatatlan." Ez az együgyű gondolkodás azért van,mert Istent úgy képzelik el,ahogyan a zsidók leírták. Ez a fajta istenképzet,magában hordozza,hogy bizonyos emberek nem tudják elfogadni. Minden embernek vannak lelki sérülései,ezeket a sérüléseket mindenki másképp dolgozza fel,másképp próbál vele élni. Ha gyermekként kapsz egy pofont a paptól,lehet utána ateista leszel,de lehet,hogy más istentapasztalat is ér téged,akkor hívővé válsz. Kiszámíthatatlanok a hatások. Szerintem a két tábor ellenségeskedése amiatt van,ahogyan a katolikusok elképzelik Istent. Katolikusok szerint Isten :gyilkos,bosszúálló,kétszínű,éretlen személyiségű.(gyilkos,a víz özön miatt) A katolikusok egy olyan istent képzelnek el,ami megfelel bizonyos lelki sérüléseiknek,ami önmagában nem rossz,hisz e képzet a javukra válik. Csak sajnos ez a képzet végleges,és nem dobják el,mikor már nincs rá szükségük. Mert e képzetek mögött ott a valódi Isten aki valóban a szeretet (nem amit mi hiszünk szeretetnek) istene.

"Vagy azt fogadom el, hogy .." nem és nem. Mindkettő létezik,csak nem úgy ahogyan gondolják. A világegyetem teremtve lett,Isten teremtette. Csakhogy a zsidó keresztény isten messze áll a valódi Istentől,csoda ha a materialisták nem azonosulnak vele? Tehát a katolikusoknak magukba kellene nézniük és változtatni sok mindenen.

Bejegyzés: Tertium non datur

Meg nem értett 2021.06.18. 09:52:13

"Egyszer már írtam a hitről, amely felfogásunk szerint übereli a tudást" Ez nem verseny,hogy egyik jobb legyen a másiknál. Mindkettőre szükségünk van,aki ezt nem látja be,az elbillent valamelyik irányba.

"Aki csak azt hiszi, amit lát" Ez egy tévhit,mert ilyen ember nincs. Hit nélkül nincs élet. Olyan ember létezik,aki bizonyos dolgokban csak akkor hisz,ha látja,de ha picit jobban gondolkodna,rájönne,hogy ha csak abban hinne amit lát,akkor folyamatosan első kézből kellene megszerezni minden információt,azaz mindent át kellene élnie,meg kellene tapasztalnia,ami lehetetlen.

"aki megálmodta a világmindenséget és létbe hívta" Ez nagyon szép.

"létezik-e valami több vagy legalább hasonló csoda az életemben (mint az
Eucharisztia érintése)" Az életben milliárdnyi csoda van,ám ahhoz,hogy észre vedd és értékeld rá kell hangolódnod. Azt veszed észre ami foglalkoztat és ami nem,az alig létezik számodra. Itt tehát nem az a kérdés,hogy mi a legnagyobb csoda,hanem az,milyen csodákat veszel észre. Minél többet látsz,annál több ember vagy. Egy vallási fanatikus nagyon gyatra és kevés ember,mint ahogyan az is aki csak a tudománynak él. " Mivel szereted az idézeteket én is idézek. Jézus azt mondja:"legyetek tehát tökéletesek". Azonban a szavát félre fordították. Amit leírtak görögül,inkább azt jelenti:légy teljes. (mennyi ilyen van még!!)
nincs hozzáfogható jó .... a világegyetemben sem" Te vallási fanatikus vagy,amit büszkén vállalsz,ha te jelented ki magadról ám,ha valaki más mondja rólad,megsértődsz,mert akkor a "fanatikus" szó,hordoz valami irritálót számodra. Azaz egyszerre képes vagy fanatikus lenni és tagadni is azt.

"Mi Isten megmásíthatatlan törvényeire tesszük életünket" Csúsztatás! Arra teszed az életed,amit mások Isten törvényének mondanak. Természetesen ezt nem veszed észre,mert gyermek korod óta ebbe a rendszerben élsz,ezt tartod igaznak,amit nehezen tudnál megváltoztatni. Semmi baj a hittel és Istennel. A baj azzal van,ahogyan hiszel és amit gondolsz Istenről.

"istentagadók és istenhívők" Valójában olyanok vannak akik Mózes istenében hisznek és olyanok akik másban. Sajnos Mózes istenét egy hentes mészáros,együgyű,gyenge jellemű,kétszínű,ember ellenes lénynek festették le. Ez az isten csak a zsidók (jóvoltából a katolikusok) fejében létezik. Ettől az igazi Isten nagyon távol van.Csak egy dolog:Isten,ember(és minden) barát (tehát nem gyilkolja őket). A többit majd később.

Az írásaid nagyon jók,élvezem őket,látszik,hogy széles körű a tudásod. Mégis mikor Istenről beszélsz,az intelligenciád semmit nem számít. Az istenképzetedet a sérüléseid irányítják és úgy ahogyan a sérüléseiddel megtapasztalod a világodat. Segítek:Isten nem ember és nem emberi logikával gondolkodik.

Bejegyzés: Hit és tudás feszültséges viszonya

Meg nem értett 2021.06.18. 08:03:05

"Erre az Úr így válaszolt: Nem közeledik a végéhez (az egyház), ellenkezőleg: előre megy" Sajnos az egyház és benne a hivatalnok jellegű vezetőik nem tudnak haladni a korral. Nem tudják (vagy nem akarják?) eldönteni,min kellene változtatni és mit megőrizni. Nem mernek a zsidó Ószövetség ellen tenni semmit,mert gyávák. Egy kicsiny nép istenképzete egy adott korra vonatkozik,az idők változnak,okosabbak és talán bölcsebbek is lettünk. Az ószövetség a zsidókkal és isten lélektanával foglalkozik. Pontosabban a zsidók istenképzetével,hogy ők hogyan látták a Teremtőt. Amivel semmi baj,látták és elképzelték ahogyan akarták,szuverén joguk. De,hogy ezt lenyomták sok millió ember torkán,az érdekes. Beteges istenképzet,hogy isten a vízözönben elpusztította az embert,csecsemőt,magzatot,állatot,majdnem mindent és mindenkit. Nagyon sérült lélek talál ki ilyet. Sajnos az istenképzetetek ellent mond az intenfogalmatotoknak,mely egy szerető Isten képét festi le. Jegyezzétek meg,Isten élet igenlő és nem élet pusztító. Összekeveritek azzal,hogy Isten teremtésében,világában vannak élet pusztító dolgok.

Az egyház valóban előre megy,de amerre megy egy szakadék van.

Bejegyzés: Fontosnak vélem megjegyezni

Meg nem értett 2021.06.18. 07:42:12

"Inflatórikus időket élünk." Ha blogot írsz,használni akarod szép magyar nyelvünket,hát használd. Ha pedig nem tudsz különbséget tenni a walkman és az infantilizmus között,gondolkodj el,melyiknek van szebb,használhatóbb magyar megfelelője. Írtad egy cikkedben,hogy nem szereted a fogyasztói társadalmat,látod,te is csak azt veszed észre,ami valamiért a szemedet szúrja. Olyan szép magyar nyelvünk van,használd bátran. (amúgy élvezhetően írsz,tetszik)

Bejegyzés: Fontosnak vélem megjegyezni

emmausz 2021.06.17. 15:56:19

Természetesen a mondat első felét tartottam-tartom túlzónak.

Bejegyzés: Felebaráti és ellenségszeretet

Meg nem értett 2021.06.17. 15:51:42

"Az ima fontos fegyverünk ebben a harcban" Imával nem sokra mész. A helyes út megtalálásában és az éberség fenntartásában némi segítséget ad,ám a munka lényegét neked kell megoldanod,bölcsességgel,odafigyeléssel,figyelmességgel,stb.

Bejegyzés: De jó...

Meg nem értett 2021.06.17. 15:47:57

"Lassan-lassan eljutunk a Mester szavaihoz: „Tartsd oda másik arcodat is”. Nagyon szeretsz idézgetni,amik egészen tetszenek. Íme én is idézek valakitől:De az embernek csak két arca van.
Te a magyarokról mondott gondolatot tartod túlzónak és az Istenről mondottakat."egyetlen vallás hordozza a halántékán az isteni pecsétet, a katolikus szentegyház." Aki ilyet gondol az szűk látókörű,fanatikus és sebzett.

Bejegyzés: Felebaráti és ellenségszeretet

emmausz 2021.05.31. 14:17:49

:) Lám-lám. Egy öreg ember a HÉV-en fiamnak dog-hognak nevezte a hot dog-ot. Már nem az ő világa volt a hot-dog.

Bejegyzés: Reggeli tűnődések

exbikfic · exbikfic.blog.hu 2021.05.31. 12:55:56

A múltkor a patikában mellettem egy idős hölgy vásárolt néhány vény nélküli cikket, majd pedig ezt mondta: "és vannak nekem gyógyszereim a levegőben..." ő maga is elnevette magát, amikor kimondta, érezte, hogy valahogy másképp hívják azt a valamit, csak nem jutott eszébe. Nem is csoda. :)

Bejegyzés: Reggeli tűnődések

emmausz 2021.05.13. 14:33:47

Persze. Mechanikus volna és gyors. Nem ez a cél, hanem a megoldás önálló keresése. Üdv mik

Bejegyzés: Jigsaw puzzle

emmausz 2021.05.13. 14:33:07

Persze. Mechanikis volna és gyors. nem ez a cél, hanem a megoldás önálló keresése. Üdv mik

Bejegyzés: Jigsaw puzzle

exbikfic · exbikfic.blog.hu 2021.05.13. 12:17:04

Én is ugyanezzel játszom az utóbbi 2-3 hónapban, és csak akkor nézem meg a kirakandó képet, ha már végképp megáll a tudományom és sehogy se tudok továbblépni. Úgy az igazi a feladat. :)

Bejegyzés: Jigsaw puzzle

exbikfic · exbikfic.blog.hu 2021.03.10. 18:15:01

@exbikfic: Bocsánat, a billentyűzetem egy ideje már annyira öntörvényű, hogy ide-oda dobál és kitöröl betűket, ha nem figyelek oda.
Tehát javítom: Remélem, ápr. 20 körül tényleg védett leszek,... stb. :)

Bejegyzés: Vissza Prokophoz

exbikfic · exbikfic.blog.hu 2021.03.10. 18:12:07

Én is ma kaptam meg, és nekem is 7-én kell a másodikért mennem. Remélem, ápr. 20 körül tényleg zleszek, legalábbis bizonyos mértékig - de biztosan védettebb, mint pillanatnyilag. Reménykedhetünk.

Bejegyzés: Vissza Prokophoz
süti beállítások módosítása